La convocatòria extraordinària de les PAU es farà els 21, 22 i 25 de setembre

Les proves per accedir a Educació infantil i primària tindran lloc el 18 del mateix mes

selecappont
Les PAU a la UdL el passat juny. FOTO: UdL
La convocatòria extraordinària de les proves d’accés a la universitat (PAU) tindrà lloc els dies dilluns 21, dimarts 22 i divendres 25 de setembre. La comissió organitzadors de les PAU ha esperat la finalització de la convocatòria ordinària de la PAU i de la PAP per programar les del setembre, un cop avaluat positivament el desenvolupament de les proves malgrat les dificultats causades per la pandèmia de COVID-19. El termini de matriculació a la convocatòria extraordinària de les PAU serà del 9 al 14 de setembre i els seus resultats es publicaran el proper 8 d’octubre. La preinscripció tindrà lloc els dies 8 i 9 del mateix mes.

La comissió organitzadora ha pogut reprogramar les PAU del setembre amb un ajornament de poc més de dos setmanes respecte el calendari previst inicialment. Igualment, s’ha decidit no fer exàmens els 23 i 24 de setembre, tenint en compte que aquests dies se celebren les festivitats de Santa Tecla i la Mercè en diferents municipis. Per aquest motiu, i donat el menor volum d’estudiantat, la convocatòria extraordinària s’ha programat en tres dies, mantenint les tres franges horàries d’inici d’exàmens (a les 9:00, a les 12:00 i a les 15:00) per tal de garantir les mesures adoptades per minimitzar el risc de contagi per la COVID-19. L’horari de la PAU de setembre es pot consultar a Canal Universitats

Per al secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas, el fet que la PAU de setembre es pugui celebrar amb tan poc retard respecte el calendari inicial malgrat la persistència de la crisi sanitària i les dificultats de tot tipus que això està comportant s’explica “gràcies a l’esforç de l’organització i de totes les persones involucrades en els diferents processos d’accés a la universitat que estaran actius fins la primera setmana d’agost”. Atès que el procés de matriculació i d’incorporació a la universitat dels estudiants que facin les proves al setembre es pot retardar el secretari general del CIC ha volgut agrair “el compromís per part de les universitats per fer una adaptació de l’inici del curs per a aquests estudiants quan s’incorporin un cop realitzada l’assignació de places”.

Quant a la convocatòria extraordinària de la prova d'aptitud personal (PAP) per accedir als estudis d’Educació infantil i primària tindrà lloc, el dia 18 de setembre i el període de matriculació serà el mateix que per la PAU, del 9 al 14 de setembre i els resultats es publicaran també el 8 d’octubre.

Pel que fa a la Universitat de Lleida, tant les PAU com les PAP proves es duran a terme en diferents espais de la UdL.

TEXT: Comunicació SUR/Premsa UdL