El catedràtic Xavier Matias-Guiu, president de la Societat Europea de Patologia

Elegit per l'assemblea d'aquesta entitat científica per dos anys

Xavier Matias Guiu-ESP
Un moment de l'assembla de l'ESP / Foto: ICS Lleida
El catedràtic d'Anatomia Patològica del departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la Universitat de Lleida (UdL), Xavier Matias-Guiu, ha estat elegit president de la Societat Europea de Patologia (ESP), una entitat científica que aplega més de 4.700 membres del vell continent. El Consell de l'ESP va aprovar la proposta, que l'assemblea de la societat ha ratificat aquest setembre. El càrrec té una durada de dos anys.

El professor de la UdL i cap de servei d'Anatomia Patològica de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida es troba actualment en comissió de serveis a la Universitat de Barcelona (UB) i l'Hospital Universitari de Bellvitge. Matias-Guiu ha desenvolupat, en els darrers 20 anys, diverses tasques dins la Societat Europea de Patologia. Ha estat responsable d’un grup de treball, membre del Consell i responsable del Comitè Educacional.

El catedràtic compta, entre altres distincions, amb la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya (2015) i el Premi a la trajectòria investigadora als Hospitals de l'Institut Català de la Salut (2017).

Text: Comunicació ICS Lleida / Premsa UdL