L'edifici de salut al campus Igualada-UdL, enllestit al desembre

Tindrà capacitat per a mig miler d'estudiants

obres salut Igualada
El rector, a la visita d'obres / Foto: Lidera Comunicació

El nou edifici de 3.507m2 que acollirà els estudis relacionats amb Ciències de la Salut al campus Igualada-UdL podria estar enllestit el pròxim mes de desembre. Els treballs es troben ara al 50% de la seua execució. Així s'ha donat a conèixer durant una visita d'obres del rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy, i l'alcalde de la capital de l’Anoia, Marc Castells. Ubicat al Passeig Verdaguer, al costat del Centre de Simulació Clínica 4DHealth, l'immoble tindrà capacitat per a 500 alumnes del Grau en Infermeria i el Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia.

El rector ha explicat que aquest nou edifici permetrà que Igualada "pugui arribar als 1.000 estudiants universitaris en els seus dos campus", comptant amb el de Pla de la Massa. El proper setembre comença un nou  grau en Enginyeria Informàtica i s'amplien les places d'Infermeria. Així, d'aquí a quatre cursos, quan aquests dos graus estiguin ja desplegats del tot, la UdL preveu que el campus arribi al miler d’alumnes.

Jaume Puy també ha posat en valor la col·laboració de les institucions que "omplen de sentit aquest nou pas endavant universitari d'Igualada", destacant que "l'Hospital Universitari d'Igualada o el 4DHealth són un pilar essencial per aquests estudis permetent que es puguin fer pràctiques de qualitat al territori".

Les noves instal·lacions suposen un cost de sis milions d'euros que aporten a parts iguals l'Ajuntament, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona. L'edifici de salut, segons els seus promotors, serà "modern, funcional i amb els equipaments més avançats tant pel que fa a les aules com la biblioteca i els laboratoris".

L'alcalde, que ha assegurat que és la inversió més gran que ha fet mai l'Ajuntament d'Igualada, ha definit el projecte de formació com una "universitat quilòmetre de zero aposta per atreure i retenir el talent de casa nostra i formar-lo a Igualada amb el suport de la UdL".

Puy i Castells han visitat els treballs, que es van iniciar el passat setembre, acompanyats per diversos regidors del consistori, membres del consell rector del Campus Universitari Igualada UdL i de l'Hospital Universitari d'Igualada.

Text: Premsa UdL / Comunicació Ajuntament d'Igualada