Els rectors reclamen baixar al 5 la nota per accedir a beques

Reivindicació de la CRUE durant la 4a Trobada Universia a Salamanca

universia2018
Els rectors, amb el rei Felip VI i altres autoritats / Foto: Comunicación Santander Universidades

La Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) espera que el ministeri d'Educació rebaixi el proper curs 2018-2019 la nota mínima per accedir a una beca que cobreixi el cost de la matrícula universitària del 5,5 al 5. Així ho ha posat de manifest el president de la CRUE i rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, durant la 4a Trobada Internacional de rectors Universia, que se celebra fins avui a Salamanca.

La CRUE espera que el ministeri materialitzi aquest canvi a l'esborrany del decret que regula la concessió de beques que l'actual ministre, Íñigo Méndez de Vigo, els ha de remetre durant les pròximes setmanes. Roberto Fernández ja ha advertit que els rectors no donaran el vistiplau al document si no incorpora aquesta modificació al proper Consell d'Universitats.

La nota mínima per accedir a una beca per a la matrícula va pujar el curs 2012-2013, quan el llavors ministre José Ignacio Wert la va elevar del 5 al 5,5. A més, va situar en un 6,5 la qualificació mínima per als ajuts variables per desplaçament i per renda.

El rei d'Espanya, Felip VI, i el president de Portugal, Marcelo Rebelo de Sousa, han presidit la inauguració de la Trobada Internacional Universia 2018, acompanyant la presidenta d'Universia i de Banco Santander, Ana Botín. La reunió aplega 600 rectors de 26 països que representen a 10 milions d'estudiants arreu del món.