Trenta anys dels estudis universitaris d'Educació Social a Lleida

Professionals, professorat i alumnat en fan balanç en una jornada a la UdL

esocial
La UdL rebent el reconeixement del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Lleida FOTO: Jordi Domingo (UdL)
El curs 1992-1993, ara fa trenta anys, la Universitat de Lleida (UdL) encetava la titulació oficial en Educació Social, convertint-se en una de les cinc primeres a l'Estat, juntament amb la Universitat de Barcelona, l'Autònoma de Barcelona, la Ramon Llull i la Complutense de Madrid a posar-la en marxa.

Avui, en el marc del Dia internacional de l'Educació Social, professionals, professorat i alumnat d'aquest grau s'han trobat a la UdL en la Jornada en motiu d'aquest dia per fer balanç del camí recorregut fins ara però també per posar damunt la taula els reptes als quals s'enfronten aquests estudis i aquesta professió, adreçada, no només a les persones en situació de vulnerabilitat sinó a la tota la ciutadania, en paraules del president de la Delegació de Lleida d'aquest col·legi professional, del Albert Font-Tarrés.

En el seu discurs, Font-Tarrés ha reclamat millors condicions de treball així com millors salaris per les educadores i educadors socials i ha convidat l'alumnat de la UdL a col·legiar-se perquè "en la nostra professió es necessita una militància extra".

Per la seua part, la degana de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, Maria-Pau Cornadó, ha fet un repàs de la història del centre els darrers 30 anys i ha agraït a totes les persones que hi van i hi estan implicades.

Finalment, la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montsé Rué, ha qualificat de "feina titànica" la tasca de les educadores i educadors socials i ha instat, en un marc de crisi global com el que estem vivim ara, a reaccionar i a fer canvis en els plans d'estudi i les pràctiques universitàries. "Hem de revisar què ensenyem i com ho fem", ha afirmat.

Durant la jornada hi hagut un reconeixement per l'alumna amb millor expedient de la promoció 21/22, Gemma Torrens Vives, i per l'alumnat amb millor nota del Treball Final de Grau,  Maria Casulleras Pena, Anna Maria Gallardo Ramos i Alba Roldán Rodríguez. Des que ens van iniciar aquests estudis a la UdL s'han titulat, més de 1.400 persones en Educació Social.

Com a colofó de la trobada ha tingut lloc la representació de l'obra de teatre social: Generación EGB: Antes y después, a càrrec del Grup de teatre de la Gent Gran Activa de la Canonja 'Las chicas de oro'.