Prop de 250 estudiants enguany a la selectivitat de setembre

La majoria dels matriculats a les proves només realitza la fase específica

PAUset
Les PAU de setembre han començat avui a la UdL. Foto: UdL
Un total de 248 estudiants -cinc més que al 2020- han iniciat avui les proves d'accés a la universitat (PAU) en la convocatòria extraordinària de setembre als dos tribunals que la Universitat de Lleida (UdL) té ubicats a l'edifici Polivalent del campus de Cappont. D'aquests, 113 es presenten a la fase general i a algun dels exàmens de fase específica, mentre que els 135 restants sols realitzaran l'específica. Les proves, que es desenvolupen fins dijous, dia 9, mantenen les mateixes mesures de seguretat per prevenir el risc de contagi per COVID-19 que es van aplicar el passat juny.

Màscara, distància i ventilació tornen a ser el context d'aquesta selectivitat, que ha arrencat amb l'examen de Llengua castellana i literatura. L'alumnat ha pogut escollir entre un text de la novel·la Un amor, de l'escriptora i periodista Sara Mesa, i preguntes sobre Luces de bohemia, de Ramón María del Valle-Inclán; o un article d'opinió d'Elena Álvarez Mellado al diari digital eldiario.es, titulat ¿El covid o la covid?, i preguntes sobre Nada, de Carmen Laforet.

Aquesta convocatòria arriba marcada per una resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que ordena a la conselleria d'Universitats i Recerca i al Consell Interuniversitari de Catalunya que "no s'identifiqui" l'alumnat que escull fer les proves en castellà i que ofereixi "els enunciats en qualsevol de les llengües cooficials de Catalunya, sense preferència per cap d'elles". El coordinador de les PAU a la UdL, Xavier Carrera, ha explicat que al juny un 97'5% de l'estudiantat que s'examinava a la demarcació de Lleida va optar pel català i un 95% a Catalunya.

A nivell català, un total de 5.121 estudiants s'han matriculat a les PAU del setembre. Podran consultar els resultats obtinguts a partir del proper dia 20 al Portal d'accés a la universitat. Si volen sol·licitar revisió, tenen entre el 20 i el 22 de setembre per fer-ho. La resolució d'aquesta es donarà a conèixer l'1 d'octubre.