Tres finalistes de la UdL, al concurs de tesis de Campus Iberus

Amb recerques sobre tecnologia d'aliments, medicina i fisioteràpia

tesis3M-UdL2017
Artiga, durant la semifinal a la Universitat de Saragossa / Foto: Escola de Doctorat UdL
Tres doctorands de la Universitat de Lleida (UdL) participaran aquest divendres, 1 de desembre, a la fase final del concurs Tesis en tres minuts de Campus Iberus. Defensaran les seues recerques sobre tecnologia d'aliments, medicina i fisioteràpia al Centre Fundación Caja Rioja-Bankia, a Logronyo, amb altres nou participants de les universitats de Saragossa (Unizar), la Pública de Navarra (UPNA) i La Rioja (UniRioja). La convocatòria compta amb un primer premi dotat amb 1.000 euros i dos accèssits de 600.

Els representants de la UdL són María Artiga, que parlarà de nanotecnologia aplicada a la conservació d'aliments; Teresa Guilera, amb una tesi sobre empatia en estudiants de Medicina; i Albert Bigordà, que presenta una recerca sobre disseny i validació d'una aplicació informàtica per al diagnòstic de patologia en l'espatlla.

Competiran amb quatre representants d'Unizar (Cristina del Amo, Isabel Iguacel, Jason Omedes i Laura Usón), tres d'UniRioja (Carla Andrea Alonso, Emilio Sanmartín i Nuria Sangüesa) i dos de la UPNA (Raúl Azpilicueta i Alberto Berrueta).

El concurs Tesis en 3 minuts està dirigit a estudiants de Doctorat o investigadors de Campus Iberus que recentment hagin defensat la seua tesi, perquè puguin explicar el contingut de la recerca en temps limitat i amb un llenguatge senzill, intel·ligible i accessible al gran públic. L'objectiu és doble: acostar la labor dels joves investigadors a la societat i, al mateix temps, inculcar en ells l'interès en la divulgació i difusió de la ciència.