Tot a punt per a la Festa major de l'estudiantat de la UdL

Per segon any consecutiu, hi haurà punts liles contra la violència masclista

festamajorUdLcappont
Enguany també hi haurà competicions esportives. FOTO: UdL
El campus de Cappont acull demà, a partir de les 11 del matí -hora en què se suspenen les classes- la festa grossa de l'alumnat de la Universitat de Lleida que des de fa 23 anys organitza el Consell d'estudiantat de la UdL.

El programa de la Festa major arrenca amb tornejos de futbol i volei als què seguiran diferents jocs i activitats, com ara competicions de twistter, kahoot, 3 en ratlla, acudits, sessions de zumba, de micro obert, bingo etc, als quals se sumaran el taller de Lettering Cal·ligràfic que ha programat l'Institut de Llengües de la UdL, el del Punt ReBICicla per aprendre a reparar bicicletes, i el taller sobre infeccions de transmissió sexual, amb experts de Salut de la Generalitat.

Per segon any consecutiu, i durant tota la jornada festiva, hi haurà punts liles -3 situats a les barres- per aconseguir una festa lliure d'agressions masclistes, amb el suport d'experts de NitsQlleida, que també assessoraran sobre el consum responsable de begudes alcohòliques. Les persones que estan a les barres, així com membres de l'organització han rebut formació per part del Centre Dolors Piera de la UdL per poder gestionar possibles comportaments sexistes.

Una de les novetats de la Festa major d'enguany és la recuperació dels dos escenaris pel que fa a les actuacions musicals, que començaran a les 11 de la nit, i que combinaran grups emergents -alguns dels quals estan formats per estudiantat de la UdL-, i altres formacions més reconegudes. És el cas del grup de hip hop Kalos & Chusterfield i de Xavi Sarrià, un dels fundadors i guitarrista d'Obrint Pas.