Torna la Marxa popular del Segrià, amb sortida i arribada a la UdL

El proper 3 d'abril, després de dos anys sense poder-se fer per la pandèmia

marxa2019
Com en anteriors edicions, la Marxa s'inicia i acaba al campus universitari situat a Cappont. FOTO: Km0 Ponent
El campus de la Universitat de Lleida (UdL) a Cappont, tornarà a ser el punt de sortida i arribada de la Marxa popular del Segrià, que després de dos anys de restriccions per la pandèmia torna a recuperar el seu format habitual. Així ho ha anunciat avui el president de Km0 Ponent, Jordi Molins, entitat que l'organitza des de fa tretze anys.

La 13a Marxa proposa dos rutes: una de 15 quilòmetres (Calàndria) i una de 24 (Ganga), amb opció de pujar dalt del Tossal de Pedrós. Cap dels dos recorreguts presenta una dificultat especial, expliquen els organitzadors, que destaquen el gran valor ecològic d'ambdós rutes, així com la possibilitat de visitar el polvorí d'Alfés en la ruta més llarga.

La marxa, que no té caràcter competitiu, és oberta a tothom. En aquest sentit, el vicerector d'Infraestructures de la UdL, Narciso Pastor, ha destacat que dos de cada tres persones que han participat en anterior edicions de la marxa no practiquen amb assiduïtat activitats esportives i gairebé el 40% són majors de 50 anys.

Pastor, que ha insistit en el compromís de la UdL en la promoció de l'esport i els hàbits saludables, ha destacat també que una de cada dos participants són dones. Un fet que per als seus organitzadors, promou un alt gran de socialització en aquesta ruta a peu, inscrita al circuït de marxes populars saludables.

L'hora de sortida serà esglaonada entre les 8.00 a 9.00h del matí i el control d’arribada es tancarà a les 14.00 h. Hi haurà diversos avituallaments, cada 6 quilòmetres aproximadament, amb productes saludables oferts pels patrocinadors, i per participar-hi, cal haver-se inscrit prèviament i recollir la corresponent acreditació.

La marxa, que compta amb el suport de diverses institucions i empreses, pretén fomentar valors de respecte a l'entorn i al territori, els hàbits saludables i promocionar el patrimoni històric i paisatgístic de Lleida, afegeixen els organitzadors, que en aquesta edició esperen arribar al miler de participants.

MÉS INFORMACIÓ:

13a Marxa popular del Segrià