Treballar per eradicar la pobresa, també des de la Universitat

eradicarpobresaUdL
D'esquerra a dreta: Deltell, Sanmartín, el rector, i Assumpta Costafreda (Federació Catalana de Voluntariat Social Lleida) / Foto: UdL

La Comissió 3.4, formada per 3 entitats que treballen pel 4t Món: la Xarxa d'entitats cristianes d'acció socio-caritativa de Lleida, la Federació Catalana de Voluntariat Social UT Lleida i la Coordinadora d'ONGD de Lleida, han signat avui un conveni de col·laboració amb la UdL, l'objectiu del qual és sumar esforços per lluitar contra la pobresa.

Es tracta -han explicat, Francisca Deltell (presidenta de la Coordinadora d'ONGD i aMS i Carles Sanmartín (delegat episcopal de Càritas Diocesana de Lleida i coordinador de la Xarxa)- de treballar conjuntament pel bé de les persones, aglutinar cada cop més gent per aconseguir un món més just.

La Comissió 3.4, que aplega 75 entitats de voluntariat social a Lleida, ha implicat la Universitat de Lleida perquè introdueixi continguts i competències sobre cooperació al desenvolupament al currículum educatiu dels graus que imparteix, impulsi treballs transversals sobre temes socials, com ara les causes i dimensions de la pobresa, i promogui el voluntariat entre la comunitat universitària.

En paraules del rector de la UdL, Roberto Fernández, "és obligació de la Universitat ocupar-se de la marginalitat i la pobresa, no només des de la docència i la recerca, sinó també impregnant els universitaris del concepte de responsabilitat social".

En aquest sentit, des de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, a petició de la Comissió 3.4, s'està coordinant aquest curs un programa pilot que introdueix en la docència dels graus, les causes i les conseqüències de la pobresa i com es pot lluitar contra aquesta injustícia des de la pràctica professional de cada titulació. El programa "Aules contra la pobresa", ja s'ha dut a terme en assignatures de les facultats de Medicina, Infermeria, Dret i Economia, Lletres i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària