Tres exalumnes de la UdL, professors en una universitat xinesa

Donen classes a la carrera d'espanyol a la Binhai School of Foreign Affairs

alumnesUdLprofessorsxina
El Pau, la Josephine i l'Àlex són professors a la Binhai School of Foreing Affairs. FOTO: UdL

Tres graduats i màsters per la Universitat de Lleida (UdL), l'Àlex Falces, la Josephine Iglesias i el Pau Millera, són actualment docents a la carrera d'espanyol a la Binhai School of Foreign Affairs de la Xina. Mentre que per a Falces serà el seu tercer any a Binhai, la Josephine Iglesias i el Pau Millera s'han incorporat fa pocs dies al cos docent d'aquesta escola que depèn de la Universitat de Tianjin.

Els tres donen classes en la titulació que equivaldria al grau de Filologia Hispànica de la UdL, però amb més continguts d'aprenentatge bàsic de llengua i cultura espanyola, i en els cursos preparatoris per als diplomes DELE, els títols que acrediten les competències d'espanyol que expedeix l'Instituto Cervantes.

Àlex Falces és graduat en Educació Primària per la Universitat de Lleida i màster en Ensenyament d’espanyol/català per a immigrants; un màster que també ha superat Pau Millera, graduat en Filologia Hispànica. La Josephine Iglesias és graduada en Dret i en Història, a més de màster en Advocacia.

Segons explica Xavier Terrado, director del Diploma d'estudis hispànics de la UdL, tots tres formaran equip per ajudar desenvolupar el Centre de Cultures Hispàniques que la Binhai School of Foreign Affairs vol posar en marxa per dinamitzar aquesta àrea de coneixement.

En aquest sentit, Julián Acebrón, professor de la UdL viatjarà aquesta tardor a Binhai per impulsar el projecte, mentre que el proper novembre, el rector d'aquest centre, Shan Tirui, visitarà la Universitat de Lleida amb el mateix objectiu.

La Universitat de Lleida té, des del 2005, un conveni de col·laboració amb la Universitat d'Estudis Estrangers de Tianjin. Actualment una quarantena d'estudiants d'aquesta universitat i també de l'escola de Binhai estudien el tercer any de la seua carrera d'espanyol a la UdL.