Talent de la UdL a l'Escola d'estiu dels docents de música de Catalunya

Concert d'alumnat i graduats de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social

concert FEPTS
Un moment de l'actuació de la cantautora Mar Pujol / Foto: FEPTS-UdL
Unes 150 persones s'han aplegat aquest dimarts per la nit a la zona enjardinada del campus de la Universitat de Lleida (UdL) ubiicat a Cappont per gaudir del talent d'alumnat i graduats de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), en el marc d'un dels concerts programats per la 17a l'Escola d'estiu de l'Associació d'Ensenyants de Música de Catalunya (AEMCAT). L'actuació, primera de les tres previstes al programa, l'han organitzada conjuntament la FEPTS, el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària i l'AEMCAT.

La cantant, guitarrista i compositora Mar Pujol, graduada en Educació Infantil i Primària-menció en Expressió Musical per la UdL, ha estat una de les artistes protagonistes del Concert d'autor. La jove cantautora lluçanenca, que descriu la seua música com a folk-pop mediterrani amb influències de Sílvia Pérez Cruz, Marala, Faneka i Maria Arnal, va interpretar alguns dels temes del seu primer Extended Play (EP), titulat Trepa. Guardonada al 2022 amb el Tendències de Regió 7 i el premi a la Innovació rural al Lluçanès, Pujol va ser l'encarregada d'obrir enguany els concerts de la gira de Mishima.

A l'escenari també va pujar la gironina Paula Matamala, estudiant del grau en Educació Primària dual que el proper curs iniciarà la menció en Expressió Musical. Matamala és la creadora del projecte Somiattruites, amb un EP de cinc cançons al mercat titulat Des del cor fins l'estómac. L'alumne d'Educació Primària Eduard Pujol, membre del grup lleidatà Atzavara que va guanyar el 10è Concurs de Música Jove de Santpedor l'any passat, va oferir versions d'altres bandes i també composicions pròpies, incloses a l'EP Voces. I el graduat en Psicologia Josep de la Iglesia va interpretar algunes de les seues pròpies composicions, d'estil folk amb guitarra.

Aquest és el primer cop que l'Escola d'estiu de l'AEMCAT se celebra a Lleida. Dedicada enguany a la cançó, un centenar de docents de música d'arreu de Catalunya (mestres de primària, professors de secundària i d'escoles de música) es troben a la UdL fins divendres per compartir experiències i treballar en nous mètodes d'educació musical.