Un centenar d'alumnes, a la Universitat d'Estiu a la Seu d'Urgell

En cinc cursos sobre teatre, música, poesia, sòls i roques del Pirineu

estiuseu
El curs de sòls ha començat avui a La Seu d'Urgell. FOTO: UdL
Un total de 96 persones es formen aquesta setmana en els cinc cursos que la Universitat d'Estiu que la Universitat de Lleida (UdL) ofereix enguany a la Seu d'Urgell. Això suposa el retorn, després de dos anys d'aturada, dels cursos presencials a la capital alt-urgellenca que, anys enrere, acollia tota l'oferta formativa de la Universitat d'Estiu de la UdL.

Entre el 18 i el 22 de juliol, el Centre Cultural dels Monges de La Seu d'Urgell acull el gruix dels cursos: La Direcció d'un Espectacle Teatral, Tradició, Exotisme i Política: una Passejada per la Música Russa, Poetes Tradueixen Poetes. De Pere Rovira a Charles Baudelaire i de Míriam Cano a Emily Dickinson, Els Sòls de la Cerdanya i Andorra Davant del Canvi Climàtic: Estudi de Camp i Visitem les Roques i Observem les Morfologies que Configuren els Pirineus Centrals. Aquests dos darrers tenen una única sessió a l'aula, mentre que la resta de la formació es desenvoluparà en diferents paratges naturals de l'entorn.

Així, el tradicional curs de sòls -amb més de 15 edicions- inclou sortides a la Collada de Toses, Bolvir, la Vall de Madriu (Andorra), Lles i els Estanys de la Pera; mentre que el dedicat a la morfologia de les roques del Pirineu, ha programat visites a l'Espà, al refugi de Prats d'Aguiló i Combona, a la vall de Duran i la depressió de la Seu d'Urgell.

D'altra banda, les persones inscrites al curs de música, uns dels habituals que es fan a la capital de l'Alt Urgell, podran gaudir del concert Alter Boccherini a càrrec d'Ensemble II Viaggio dijous 21, una actuació programada en el marc del Festival de Música Antiga dels Pirineus.

Al centenar d'alumnes que aquesta setmana són a la Seu d'Urgell, cal sumar una vintena de professors, la major part de la UdL, així com les persones de l'organització de la Universitat d'Estiu.

A més dels cinc cursos a la Seu, a Lleida finalitzen aquesta setmana els cursos de llengües, en concret, el de català i el d'italià. Tot i que el gruix de la Universitat d'Estiu acaba divendres, encara queden dos activitats. Entre el 4 i el 22 d'agost, l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona, i a primers de setembre, al Pont de Suert, el curs La Visió Pastoral: Memòria del Paisatge Pirinenc, que organitzen conjuntament la UdL i el Centre d'Estudis Ribagorçans