Un equip de Dret, Economia i Turisme guanya la Lliga de debat

Representaran la UdL en el concurs interuniversitari de la Xarxa Vives

Ikram Bouhouche Boumali i Laura Rey Maña (estudiants de Dret), Adrià Tersa Crisén (alumne del doble grau d'Administració i Direcció d'Empreses i Turisme) i Oriol Casanovas Balañà (del doble grau en Dret i ADE), han estat els guanyadors de la Lliga de Debat intern de la Universitat de Lleida que va tenir lloc la passada setmana.

El jurat estava format per Elena Ferré (antiga alumna de la Facultat de Dret, Economia i Turisme), Paloma de Barrón i Germán París (professors d'aquest centre) i Joan Biscarri (vicerector d'Activitats culturals).

Aquest equip representarà la UdL en la propera edició de la Lliga de debat universitària 2018 de la Xarxa Vives que tindrà lloc del 8 al l'11 d'abril propers a la Universitat Abat Oliva CEU. Es tracta d'una competició destinada a fomentar la cultura del debat i l'oratòria dels universitaris dels diferents territoris de parla catalana.

A la Lliga de debat interna de la UdL hi han participat 16 alumnes de medicina, fisioteràpia, dret, administració i direcció d'empreses i turisme, agrupats en quatre equips, que han hagut d'argumentar a favor i en contra de si hauria de legalitzar la gestació subrogada. Els guanyadors van defensar la postura del sí.

Durant el febrer, totes les persones que participaven en la competició van rebre formació sobre oratòria i sobre aspectes legals i ètics de la gestació subrogada a càrrec de diferents experts en un curs organitzat per l'Agrupació de debat de la UdL sota la coordinació d'Eimys Ortiz Hernández i Josep Maria Giménez Sentís.