Un graduat de la UdL, a la Setmana del Parlament Universitari

Marçal Segarra ha defensat la posició del seu grup en moció sobre contaminació i salut

parlament
Marçal Segarra a l'hemicicle / Foto: Blai Ferri Farré
Marçal Segarra Mercè, graduat en Geografia per la Universitat de Lleida (UdL), ha estat el representant de la UdL en la Setmana del Parlament Universitari que des de dissabte passat, 8 de juliol, i fins avui ha tingut lloc al Parlament de Catalunya. L'objectiu d'aquesta activitat de formació, coorganitzada per la cambra i les universitats catalanes, és donar a conèixer el funcionament polític, l'estructura i les funcions de l'òrgan legislatiu de la Generalitat de Catalunya a partir d'un seguit de simulacions de l'activitat parlamentària tutoritzades per professorat universitari, on també hi prenen part representants del Parlament i d'altres àmbits polítics i institucionals catalans. La UdL hi participa des de fa onze anys.

Enguany, la setantena d'universitaris participants han simulat -en els rols de parlamentaris, periodistes, lletrats i lingüistes- un projecte de Llei centrat en l'acció exterior i les relacions amb la Unió Europea (UE). També una comissió de salut per elaborar dos mocions: una sobre salut mental i una altra sobre els efectes de la contaminació ambiental en la salut. Precisament Marçal Segarra, en el rol de diputat del grup parlamentari dels Liberals, ha estat l'encarregat d'exposar a la comissió el posicionament del seu partit sobre aquesta segona moció. Amb la seua participació obtindrà un certificat per 50 hores de formació, que la UdL compensa amb 2 crèdits de matèria transversal.

La presidenta de la cambra catalana, Anna Erra i Solà, va ser l'encarregada de donar el tret de sortida de la sessió constitutiva del Parlament Universitari, dilluns 10, a l'Auditori de la institució, a Barcelona. L'acompanyava la rectora de la Universitat Oberta de Catalunya, Àngels Fitó Bertran, en representació de tot el sistema universitari català. El mateix dia, la síndica de comptes de Catalunya, exprofessora de la UdL i exdiputada, Maria Àngels Cabasés, va impartir un taller sobre el treball en comissió al Parlament de Catalunya, juntament amb l'exdiputada lleidatana, Carme Vidal Huguet.