Un projecte empresarial de venda de fruita i verdura 'imperfectes', premi Alumni UdL

En la categoria 'Fet' de la segona edició dels guardons a l'emprenedoria i l'ocupació

premi alumni santander
Els premiats, amb el rector i els representants d'Alumni i Banco Santander / FOTO: UdL
Talkual: Naturalment Imperfectes, un projecte de comerç electrònic que està duent a terme l'empresa de Bellpuig d'Urgell Imperfectusbox SL, ha estat el guanyador de la segona edició del Premi Santander Alumni UdL a l'Emprenedoria i l'Ocupació, en la categoria Fet al millor projecte empresarial. Es tracta d'un negoci de venda a particulars de fruites i verdures que per motius "estètics" les grans superfícies no accepten. Aquest projecte vol donar resposta a la necessitat de la pagesia de poder comercialitzar per al consum aquests productes desestimats per les grans distribuïdores per evitar la seua destrucció, amb l'impacte econòmic i mediambiental que generaria.

El jurat ha valorat, entre  altres, la capacitat del projecte per afavorir l’economia de les àrees rurals i dels petits productors agraris, la reducció del malbaratament d'aliments, la protecció del medi ambient, la promoció de dietes saludables, així com la generació d'ocupació amb treballs qualificats. Els socis fundadors de l'empresa, Oriol Baldomà (exalumne de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL) i Mar Ibós rebran 5.000 euros per aquest premi que reconeix a antics estudiants de la UdL que hagin implantat el canvi i la innovació en les seues empreses.

Pel que fa a la categoria Idea d'aquests guardons, ha quedat deserta. Els diners destinats a premiar aquesta modalitat (5.000 euros) es destinaran a altres accions i projectes de formació i inserció laboral impulsats per Alumni UdL.

El jurat d'aquesta edició ha estat integrat pel president de l'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida-Alumni UdL, Josep Maria Sentís; el president de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles (en representació del Consell Social de la UdL); el director d'Institucions de Catalunya de Banco Santander, Xavier Cañadó; el director de la Càtedra Santander d'Emprenedoria de la UdL, José Manuel Alonso; i el gerent del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, Miquel Aran.

El rector de la UdL, Jaume Puy Llorens, i el president d'Alumni UdL han encapçalat el lliurament dels premis al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Durant l'acte, els guanyadors de la primera edició, els representants de la cooperativa AVANTVA COOP i del projecte Blacklist Reportajes han presentat els treballs realitzats durant l'últim any. Pel que fa a aquest darrer projecte, es tracta de reportatges sobre el conflicte armat a l'est d'Ucraïna, la convivència ètnica a Kosovo i la llibertat de premsa a Bielorússia.

TEXT: Alumni UdL/Premsa UdL

Contiguts relacionats

Galeria fotogràfica del lliurament dels Premis Santander Alumni a l'Emprenedoria i l'Ocupació