Un treball sobre conreus mediterranis, a la final de Tesis en 4 minuts

Louise Marie Andrea Blanc representarà la UdL en el concurs català

concurs tesis2
Les doctorandes reconegudes, amb el jurat / Foto: UdL
La doctoranda de la Universitat de Lleida (UdL) Louise Marie Andrea Blanc, del programa de doctorat en Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària, ha estat la guanyadora de la semifinal provincial del concurs Presenta la teva tesi en 4 minuts, organitzat per la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de les 12 universitats catalanes i la Generalitat. Amb un treball sobre la compatibilització de conreus, representarà la UdL en la final d'aquest certamen que tindrà lloc al juny a Tarragona. El jurat també ha reconegut Estela Rosell Mases, del programa de doctorat en Salut, i Júlia Martí Ochoa, del de Dret i Administració d'Empreses.

Andrea Blanc s'ha imposat entre un total d'onze participants (10 noies i 1 noi), dels programes de doctorat en Salut, Gestió Forestal i del Medi Natural, Ciència i Tecnologia Agrària i Alimentària, Dret i Administració d'Empreses, Sistemes eficients de producció i qualitat agroalimentària, Activitat Física i Esport, i Educació, Societat i Qualitat de vida.

La seua tesi, titulada Diversificació dels sistemes de conreu mediterrani en el temps i l'espai: perspectives experimentals i de modelització, se centra en la compatibilització de diferents espècies vegetals per augmentar la captació del nitrogen del sòl. En la seua exposició, Louise Marie Andrea Blanc ha definit aquestes relacions com les d'uns "companys de pis" i ha explicat com els pèsols competeixen amb el blat, però en canvi es complementen amb la colza.

El jurat, enguany completament femení, estava format per la subdirectora de l'Escola de Doctorat de la UdL, Gemma Bellí Martínez; la directora de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la UdL, Marina Laplana Lafaja; i la directora del diari Segre, Anna Sáez Mateu. El jurat ha destacat les habilitats comunicatives i la capacitat d'empatitzar amb el públic de les tres doctorandes seleccionades.

Júlia Martí Ochoa ha explicat el seu treball sobre l'anàlisi amb Intel·ligència Artificial dels comentaris dels usuaris de la plataforma Airbnb. Mentre, Estela Rosell Mases ha exposat la seua tesi doctorat sobre la relació entre la microbiota intestinal i el sistema immunitari en models animals de diabetis tipus 1

En la final del certamen, que se celebrarà a l'espai CaixaForum de la ciutat de Tarragona el proper 27 de juny, es repartiran un primer premi dotat amb 3.000 euros; un segon, amb 2.000€; un premi del públic de 1.000€ i una menció especial, de la mateixa quantitat, amb el nom de l'astrònoma i matemàtica Maria Assumpció Català i Poch.