Una cinquantena d'universitaris coreans aprenen anglès a la UdL

En un curs d'estiu 'a la carta' de la Fundació Universitat de Lleida

corea
Les classes han començat aquest matí al campus de Cappont. FOTO: Fundació UdL

Des d'avui i fins el proper 20 de juliol, 52 estudiants a la universitat sud-coreana d'Inha participen en el curs d'estiu Enjoying english in Spain que organitza la Fundació Universitat de Lleida, amb el suport del Consell Social. Els universitaris, als què acompanya un dels seus professors, rebran durant dos setmanes classes d'anglès que complementaran amb visites a la Seu Vella, el Museu de Lleida, el Museu del torró i la xocolata a Agramunt, i als llocs més emblemàtics de la ciutat de Barcelona.

Es tracta d'un curs fet 'a demanda' de la universitat d'Inha, institució amb la qual la UdL té vigent un conveni de col·laboració de mobilitat que data del 2014. Des llavors, set alumnes d'aquesta universitat asiàtica han cursat estudis a la UdL en els programes de mobilitat, mentre que dos alumnes lleidatans han viatjat a Corea.

Segons el director de la Fundació UdL, Joan Estany, aquest curs s'emmarca en el programa d'internacionalització i de captació d'estudiants, en especial de països asiàtics, que té en marxa la Fundació, tot oferint cursos d'estiu 'a la carta' a universitaris de centres estrangers.

La Universitat d'Inha, és una de les set universitats sud-coreanes amb les quals la UdL intercanvia estudiants. La primera d'aquest país asiàtic que va signar un conveni de col·laboració amb la UdL, va ser la Universitat d'estudis estrangers de Hankuk, al 2010.