Una cooperativa solidària i un projecte de reportatges, premis Alumni a l'emprenedoria

Iniciatives de graduats de la UdL que es reparteixen fins a 10.000 euros

premi alumni emprenedoria
Les persones premiades, amb les autoritats / Foto: UdL

Una cooperativa sense ànim de lucre per fer productes de cura personal i un projecte per a realitzar reportatges audiovisuals de denúncia social han estat els guanyadors dels premis a l'emprenedoria i l'ocupació que atorga l'Associació d’Antics Alumnes i Amics de la Universitat de Lleida (Alumni UdL), amb el patrocini de Banco Santander.  Aquesta primera edició, dotada amb un total de 10.000 euros i a la qual optaven 16 propostes, està dedicada a la resiliència en temps de pandèmia.

En la categoria d’empreses, el jurat ha seleccionat AVANTVA COOP, una cooperativa forjada pels antics alumnes d'Enginyeria Informàtica i Agrònoma de la UdL Natàlia Girabet Massot, Alfredo Lara Cuadra i Esther Girabet Massot. Es tracta d’un projecte d'obrador compartit per a l'elaboració de productes de cura personal, en forma de cooperativa sense ànim de lucre. El guardó reconeix que el projecte "dinamitza l'economia rural des de la visió social, solidària i feminista, a més de complir un gran nombre d'objectius de desenvolupament sostenible (ODS)".

En l’àmbit d’idees, el premi ha estat per Blacklist Reportajes, un projecte promogut pels graduats en Periodisme i Comunicació Audiovisual per la UdL José Ignacio Gil Porté i Cristóbal Mora Bieli-Bianchi.  El jurat els reconeix "la valentia d'iniciar un projecte de periodisme audiovisual de denúncia socia,  amb la finalitat de donar visibilitat a situacions d'injustícia". Els guanyadors estan realitzant  un reportatge sobre el conflicte armat a l'est d'Ucraïna.

La categoria de millor projecte empresarial atorga un premi de 5.000 euros. La d'idees de negoci en preveu un de 1.000€, als que es podran sumar 4.000€ més si, en el termini de sis mesos des de la concessió del premi, els guanyadors acrediten haver acomplert els compromisos fixats pel jurat.

El rector de la UdL, Jaume Puy Llorens, i el president d'Alumni, Josep Maria Santís Suñé, han encapçalat l'acte de lliurament, que ha tingut lloc aquest dimecres al Saló Víctor Siurana del Rectorat.  Els han acompanyat  el president de PIMEC Lleida, Xavier Caufapé,  en representació del Consell Social; el director d'Institucions de Catalunya de Banco Santander, José María Martínez;  el director de la Càtedra Santander d'Emprenedoria de la UdL, José Manuel Alonso; i el gerent del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, Miquel Aran.