Universitat i Paeria renoven la col·laboració en cooperació i solidaritat

La UdL avaluarà i assessorà l'Ajuntament en projectes i accions d'aquest àmbit

conveni paeria
Núria Camps, Pere Enciso i Sandra Castro. FOTO. UdL
L'Ajuntament i la Universitat de Lleida (UdL) han renovat avui el conveni de col·laboració per impulsar espais de coordinació i participació del teixit solidari a les terres de Lleida. La Paeria subvencionarà la UdL amb 8.000 euros per a activitats que es realitzin en aquest àmbit aquest 2021. D'aquesta quantitat, 700 euros es destinaran a material bibliogràfic del Centre de Documentació en Cooperació i Solidaritat Arcadi Oliveres Boadella, de la UdL.

El conveni estableix que la Universitat vetllarà per consolidar el treball conjunt que des de fa temps mantenen ambdós institucions en matèria de cooperació al desenvolupament per consolidar Lleida com a referent estatal en aquesta matèria, tot contribuint a la sensibilització, a la formació i a la recerca d'aspectes que tenen com a eix principal el desenvolupament. Mentre que l'Ajuntament, a través de l’Àrea de Cooperació Internacional, executa i gestiona la seua política de cooperació.

Entre d'altres accions que durà a terme la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, destaca l'avaluació dels projectes de la convocatòria de cooperació i emergència de la Paeria i el seu assessorament en l’àmbit de la cooperació descentralitzada.

A la trobada d'avui per ratificar l'acord han assistit la tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro; la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps; i el director de la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la universitat, Pere Enciso.

TEXT: Comunicació Paeria/Premsa UdL