Universitats de parla hispana i Instituto Cervantes es reuneixen a la UdL

L'associació SICELE vetlla per la qualitat de les certificacions de llengua castellana

SIECLE2019UdL
El rector ha donat la benvinguda als assistents. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ha acollit avui la segona assemblea de SICELE, una associació que aplega 19 universitats de l'Estat espanyol, 12 d'Amèrica llatina, l'Instituto Cervantes i la CRUE que vetlla per la qualitat i la estandardització dels exàmens d'acreditació de llengua castellana mitjançant el segell SICELE.

L'assemblea ha aplegat una trentena de representants de les diferents institucions que en formen part. Entre ells, acadèmics d'universitats mexicanes, xilenes i argentines, que han abordat les futures activitats de l'associació, com els propers congressos internacionals de l'associació, la incorporació de nous membres, així com la unificació de criteris i pràctiques acadèmiques per a l'acreditació del castellà que certifica el segell SICELE.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha donat la benvinguda als assistents, tot dient que "ocupar-se de les llengües és fer humanitat". El rector ha afirmat que les llengües necessiten polítiques però no politització, a no ser que objectivament estiguin en perill de ser aniquilades. És per això que SICELE, ha dit, fa polítiques de llengües i no politització de les mateixes.

En el seu discurs ha destacat la importància del castellà -o espanyol- perquè uneix milions de persones arreu del món i ha afegit que aquest idioma ha de ser generòs amb altres llengües que conviuen amb ell.

A l'assemblea de SICELE, també hi han participat per videoconferència acadèmics d'universitats colombianes, mexicanes i de l'Estat espanyol.