Uns 250 docents comparteixen experiències de docència 'confinada'

En una jornada que aplega professorat d'infantil, primària, ESO, batxillerat i FP

ESC Camps Elisis - infantil-2
Un alumne d'Infantil en acabar una activitat a casa. FOTO: Escola Camps Elisis
Amb l'objectiu de compartir experiències educatives viscudes els darrers mesos arran del confinament provocat per la COVID-19, l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL i el Moviment d'Innovació Educativa de Lleida, han organitzat la Jornada virtual "Entreteixint experiències - Els reptes d'una docència confinada".

Prop de 250 professionals de l'educació infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional d'arreu de Catalunya coneixeran de ma d'altres companyes i companys iniciatives que s'han dut a terme en diferents centres de Lleida, Maials, Albatàrrec, Tàrrega, Alpicat, La Seu d'Urgell, L'Arboç, Vielha, Ponts, Sant Ramon, Les Borges Blanques, Barcelona..., com ara Els racons de casa meva en una maqueta, L'orquestra vegetal, Sant Jordi confinat, Confinament en 3D, en directe, Creativitat en ciència en temps de confinament, Com fer història i saber-ho, entre d'altres.

Això és avui, a partir de les deu el matí, en diferents sessions paral·leles organitzades per nivells educatius: sales d’infantil, primària, secundària, cicles formatius de nivell mitjà i superior.

Demà divendres 3, la jornada compta amb les intervencions de Coral Regí, directora de l'Escola Virolai de Barcelona, un referent en innovació pedagògica, que parlarà de L'escola postconfinament. A més de Xavier López, director de l'Escola Octavio Paz, Barcelona, Cristina González i Alberto Esteban, caps d'estudis a l'Institut Escola Daniel Mangrané de Tortosa.

Durant tota la jornada les persones que s'hi han inscrit podran intervenir, preguntar, debatre, ja que la voluntat de l'activitat és "compartir entre iguals, enriquir-nos junts i inspirar-nos i reflexionar de cara al nou curs i noves etapes de semiconfinament", expliquen des de l'organització.

"Ens preguntarem com hem vist el nostre alumnat i com hi hem treballat, quines han estat les oportunitats i quins han estat els inconvenients. També mirarem d'entendre, un cop més, que l'educació comporta comunicació, acompanyament i atenció, tant vers l'alumnat com cap al professorat", afegeixen.

MÉS INFORMACIÓ: