Valoritzar la fusta, objectiu del 'hub' forestal d'Olius

Amb una unitat d'assaig, planta de prototipatge i laboratoris de química verda

hub forestal
El centre s'està construint amb fusta contralaminada del Pirineu / Foto: Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural
El hub forestal que s'està construint al municipi d'Olius, al Solsonès, disposarà d'un laboratori per a assajos preindustrials de construcció amb fusta, fusteria, ebenisteria i activitats per afavorir la implementació de la bioeconomia. El Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) vol convertir-lo en un referent en la divulgació tecnicocientífica per crear nous productes que contribueixin a mitigar el canvi climàtic des del sector forestal.

L'edifici ocupa una parcel·la de 3.900 m2. Disposarà d'una unitat d'assaigs i una planta de prototipatge on es desenvoluparan productes innovadors. També comptarà amb laboratoris de química verda i de plantes aromàtiques, i amb un espai per a la promoció de la micologia. Això obre noves opcions de recerca per al personal investigador de la Universitat de Lleida (UdL), que forma part del consorci del CTFC.

De fet, el CTFC va néixer l'any 1996 a iniciativa del Consell Comarcal del Solsonès, la Diputació de Lleida i la UdL amb l'objectiu d'impartir pràctiques per a l'estudiantat de l'actual Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFiV). Actualment, també formen part de la Junta de l'ens de recerca la Generalitat de Catalunya, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Solsona.

Més informació: