Vint-i-quatre hores desenvolupant solucions informàtiques

La segona 'hackathon' de l'EPS reuneix un centenar de programadors

hackatonEPS
Els participants han treballat tot el cap de setmana Foto: EPS-UdL
Un centenar de programadores i programadors informàtics, organitzats en equips d'un màxim de 4 persones, han participat aquest cap de setmana a la segona Hackaton de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL). L'objectiu era donar resposta a cinc reptes plantejats per l'EPS i les empreses col·laboradores en 24 hores.

- Repte BonÀrea: Preveure el comportament futur. Josep de Cid, Ricard Gardella, Albert Garriga i Mario Alba, de l'equip MK, han guanyat els 1.000 euros del premi per un sistema de predicció de vendes i de clients.

- Repte Xtrategics: Assistent interactiu per a un centre de salut. Sandra Mas, Juan Salmerón, Ester Lorente i Marc Vila, de l'equip El JSON, s'han endut el premi de 500 euros per un sistema de funcionalitats d'Amazon Alexa, que permet al pacient gestionar la sol·licitud de cita i de check-in en un centre de salut sense la necessitat de moure's de casa.

- Repte Stratesys: Protect.me, Digues adéu al bullying. Guillem Orellana, Óscar López, Josep A. Costa i Marcel Ortiz, de Scrub Masters, s'han imposat en aquesta categoria desenvolupant una aplicació per a la prevenció de l'assetjament escolar.

- Repte SEMIC Challenge. Ferran Velasco, Andreu Gallofé, Bernat Torres i Víctor Sánchez, de l'equip Bernattixer,  han guanyat un iPad i un mòbil per a cadascú per la resolució d'un conjunt de problemes lògics i matemàtics.

- Repte EPS. Josep M. Ribó > ProjectHub. Gisela Ruzafa, Sergio Paredes, Pau Torrents i Gonzalo Recio, de l'equip El Trobador, han guanyat 1.000 euros en productes informàtics per una aplicació web per connectar estudiantat i professorat.