Victòria Camps inaugura el curs de Campus Iberus a Lleida

L'aliança estratègica d'universitats aplega més de 6.600 professors investigadors

victoriacamps
Camps va presidir el Comitè de Bioètica espanyol Foto: UAB

La Seu Vella de Lleida serà l'escenari el proper 6 d'octubre del solemne acte d'inauguració del curs 2016-2017 del Campus d'Excel·lència Internacional (CEI) de la Vall de l'Ebre, Campus Iberus; una aliança estratègica de la Universitat de Saragossa (Unizar), la Universitat Pública de Navarra (UPNA), la Universitat de la Rioja (UR) i la Universitat de Lleida (UdL).

La lliçó inaugural anirà a càrrec de l'expresidenta del Comitè de Bioètica d'Espanya i catedràtica emèrita de Filosofia moral i política de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Victòria Camps Cervera, que parlarà de La utilitat de la cultura. Camps, que va ser senadora amb el PSC, és una de les impulsores del manifest Crida a la Catalunya federalista i d'esquerres.  Entre els seus llibres destaquen Virtudes públicas (Seix Barral, 1983), amb el que va aconseguir el Premi Espasa d'assaig; El siglo de las mujeres (Cátedra, 1998) o El declive de la ciudadanía (PPC, 2010).

És el primer cop que la capital del Segrià acull aquest esdeveniment acadèmic que coincideix, a la vegada, amb la inauguració del curs de la UdL. Campus Iberus aplega 56.295 estudiants universitaris a 135 titulacions de Grau, 141 màsters oficials, 86 programes de Doctorat i 181 títols propis impartits a les quatre universitats. La plantilla conjunta de Campus Iberus és de 6.644 membres del Personal Docent i Investigador (PDI) i 2.935 del Personal d'Administració i Serveis (PAS). En l'últim any s'han defensat 931 tesis doctorals, 359 més que l'anterior, i s'han registrat 43 patents.

A l'acte participaran els rectors de les quatre institucions implicades: José Antonio Mayoral  (Unizar),  Alfonso Carlosena (UPNA), Julio Rubio (UR) i Roberto Fernández (UdL), actual president de Campus Iberus.