L'ensenyament de la literatura a Europa i Nord-Amèrica

3 de maig de 2007

Sala d’Actes Edifici del Rectorat
Universitat de Lleida

Des de fa uns anys, l’ensenyament universitari travessa un procés de reformulació tant de les seves estructures com del seu funcionament a tots el nivells. En poc temps, a més, les universitats catalanes hauran d’elaborar nous plans d’estudi per a les titulacions que entraran en vigor arreu de l’Estat espanyol. Dins aquest context, la filologia, i concretament l’ensenyament de la literatura, afronta el repte de replantejar-se la seva naturalesa i els seus objectius. És el moment oportú, doncs, per girar els ulls cap a altres models d’ensenyament literari vigents en universitats estrangeres.

La finalitat d’aquesta jornada és d’oferir aproximacions al funcionament de l’ensenyament de la literatura en unes quantes universitats d’Europa i Nord-Amèrica. L’exposició de les metodologies que s’hi apliquen, l’articulació dels seus plans d’estudi, l’organització dels seus departaments i centres, la consideració atorgada a la literatura i a les humanitats, entre d’altres aspectes, donaran peu a reflexionar sobre el passat, el present i el futur de l’ensenyament literari en les nostres universitats

MATÍ

09.50h Presentació de la Jornada

10.00h Dra. Montserrat Roser
School of European Culture and Languages
University of Kent (Canterbury)
REGNE UNIT

11.00h Cafè

11.30h Dr. Jean-François Guéraud
Faculté de Lettres et Civilisations
Université Jean Moulin - Lyon III
FRANÇA

12.30h Dra. Concetta Cavallini
Facoltàdi Lingue e Letterature Straniere
Università degli Studi di Bari
ITÀLIA

13.30h Pausa

TARDA

16.30h Dra. Candelas Gala (videoconferència)
Department of Romance Languages
Wake Forest University (Winston-Salem, North Carolina)
ESTATS UNITS D’AMÈRICA

17.30h Pausa

17.45h Taula Rodona i conclusions
Dra. Montserrat Roser (U. of Kent), Dr. Jean-François Guéraud (U. de Lyon III), Dra. Concetta Cavallini (U. de Bari), Dra. Cristina Solé (UdL), Dra. Nela Bureu (UdL), Dr. Jordi Mal é (UdL)

18.45h Clausura de la Jornada

Organitza:

Aula Màrius Torres
Institut d’Estudis Catalans

Col·laboren:

Universitat de Lleida
Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària
Departament d’Anglès i Lingüística
Departament de Filologia Catalana i Comunicació
Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica

Comitè organitzador:

Jordi Malé (UdL), Cristina Solé (UdL), Nela Bureu (UdL) i Giovanni Dotoli (Università degli Studi di Bari)

Es lliuraran certificats d’assistència.

fletxa-gris MÉS INFORMACIÓ

Programa de la Jornada l'Ensenyament de la  Literatura a Europa i Nordamerica