Conferències: Arboles y hongos: una historia de amor - odio, i Com les formigues controlen les males herbes

Festival Pint of Science 2022

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Cafè del Teatre Escorxador / Lleida
Web:
Programa del Festival Pint of Science 2022 a Lleida
Inici:
 |

Conferències: Arboles y hongos: una historia de amor - odio, amb Giada Centenaro (Universitat de Lleida), i Com les formigues controlen les males herbes, amb Bàrbara Baraibar Padró (Universitat de Lleida), en el marc del festival Pint of Science 2022.

Arboles y hongos: una historia de amor - odio / Giada Centenaro (Universitat de Lleida)

El suelo es habitado por una inmensa variedad de hongos. En particular, en los suelos de ecosistemas forestales los hongos forman una comunidad interactiva y dinámica en la que se pierden y se ganan espacios y nutrientes, y en la que la composición de especies de la comunidad de hongos cambia regularmente. ¿Cómo están relacionados árboles y hongos? ¿Por qué las comunidades de hongos evolucionan? Desde sus amores platónicos a sus guerras químicas, descubriremos, de manera divertida, lo que pasa bajo del suelo entre hongos y árboles.

Com les formigues controlen les males herbes / Bàrbara Baraibar Padró (Universitat de Lleida)

Sabies que les roselles, a part de fotogèniques, poden ser també males herbes? Les males herbes són plantes que competeixen per espai, llum i recursos amb els cultius, disminuint així el seu rendiment. Existeixen diferents maneres de poder-les mantenir a ratlla, per exemple, utilitzant herbicides o llaurant. Però també hi ha maneres més originals com utilitzar cultius aixafats per cobrir el sòl o ajudant a les formigues perquè es mengin les seves llavors.

Pint of Science Lleida 2022