Conferències: ¿Inclusión o ilusión?: Medidas universales para una educación inclusiva, i El projecte CENTAURO: passat i present d’uns aliats invisibilitzats

Festival Pint of Science 2022

Informació de l'esdeveniment
Lloc:
Cafè del Teatre Escorxador / Lleida
Web:
Programa del Festival Pint of Science 2022 a Lleida
Inici:
 |

Conferències: ¿Inclusión o ilusión?: Medidas universales para una educación inclusiva, amb Ursula Hinostroza Castillo (Universitat de Lleida), i El projecte CENTAURO: passat i present d’uns aliats invisibilitzats, amb Ariadna Nieto Espinet (Universitat de Lleida), en el marc del festival Pint of Science 2022.

¿Inclusión o ilusión?: Medidas universales para una educación inclusiva / Ursula Hinostroza Castillo (Universitat de Lleida)

Garantizar la inclusión en la educación superior continúa siendo un reto para muchas instituciones. En primer lugar, no hay claridad de este concepto, ¿Qué es inclusión? La inclusión educativa ha de garantizar el aprendizaje de todo el estudiantado, así como ha de reducir y/o eliminar las barreras de aprendizaje que continuamente han de enfrentar algunos/as estudiantes. Esta charla se centra en un proyecto realizado en la Universidad de Lleida cuyo objetivo es implementar el Diseño Universal de Aprendizaje (DUA), un enfoque que va más allá de la accesibilidad y apoya y desafía al estudiantado.

El projecte CENTAURO: passat i present d’uns aliats invisibilitzats / Ariadna Nieto Espinet (Universitat de Lleida)

Que pot aportar l'estudi arqueològic dels cavalls en el coneixement de l'evolució de les societats humanes? Quin impacte té la investigació arqueològica en els reptes de la societat actual? CENTAURO és un projecte de recerca sobre l'impacte que va tenir la domesticació dels èquids en el desenvolupament de les societats humanes al llarg de la història. Una investigació que vol establir un diàleg entre passat-present i ciència-societat per reivindicar els sabers aportats per l'arqueologia i les pràctiques ramaderes tradicionals a l'hora de generar economies rurals més sostenibles.

Pint of Science Lleida 2022