15 de gener de 2010

El rector de la UdL, nou president de la Xarxa Vives

. La incorporació de noves universitats és un dels principals reptes del mandat de Joan Viñas
audio
Joan vives assumeix la presidència de la Xarxa Vives
[+] AMPLIAR IMATGE Joan Viñas amb el president sortint, Francisco Tomás Vert
 El Consell General de la Xarxa Vives d'Universitats ha nomenat avui com a nou president el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Joan Viñas, en substitució del rector de la Universitat de València, Francisco Tomás Vert, en haver-se complert el seu semestre de mandat. Entre els objectius que el nou president s'ha fixat destaquen l'ampliació de la Xarxa amb la incorporació de noves universitats i potenciar la seua projecció internacional. En aquest sentit, Joan Viñas vol estretir relacions amb l'Institut Ramon Llull, l'Associació d'Universitats Europees (EUA) i el Govern andorrà. Durant el mandat de Viñas, la UdL acollirà la 6a edició de la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que té com a objectiu fomentar l'ús de la paraula entre l'estudiantat.

El Consell general, que avui ha tingut lloc a València, és l'òrgan suprem de govern de la Xarxa Vives, l'associació de les universitats de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra i també d'altres territoris amb vincles geogràfics, històrics, culturals i lingüístics comuns, per tal de crear un espai universitari comú i potenciar la utilització de la llengua pròpia. Actualment, la Xarxa aplega una vintena d'Universitats.

Per als propers sis mesos, el nou president s'ha fixat com a objectius incorporar noves universitats i potenciar la internacionalització de la Xarxa Vives
Joan Viñas i Salas és rector de la UdL des de 2003. Catedràtic de Cirurgia, és membre numerari de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya i avaluador de la Comissió Avaluadora de Projectes del Fons d'Investigacions Sanitàries (FIS) del Ministeri de Sanitat i Política Social i de la comunitat autònoma d'Andalusia. Amb una intensa activitat professional com a metge cirurgià, ha exercit de cap de la secció de Cirurgia al llarg de més de 25 anys, a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. Impulsor de l'Associació AntiSida de Lleida i fundador del Comitè d'Ètica i Investigació Clínica de la Regió Sanitària de Lleida, actualment és membre del Comitè d'Ètica Assistencial de l'Arnau de Vilanova.