15 de juny de 2012

La producció lletera lligada a la fertilitat de les vaques centra el I Simposi Internacional de Reproducció Bovina

. La trobada ha comptat amb professionals del sector, personal investigador i alumnat d'ETSEA
audio
CIPA Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEGatius en la presentació del I Simposi de Reproducció Bovina / FOTO: UdL
baixcorva
Aconseguir que aquelles vaques que s'han sotmès a processos de selecció genètica, amb l'objectiu que produeixin més llet, no tinguin problemes de fertilitat ha estat un dels temes del Primer Simposi Internacional de Reproducció Bovina.

En aquesta reunió científica, organitzada pel Centre d'Investigació de Producció Animal (CIPA) de la Universitat de Lleida i que ha tingut lloc a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) hi han participat unes 120 persones, entre alumnat, veterinaris, personal investigador i ramaders.

El simposi, amb ponències d'experts de diferents punts d'Europa, ha versat sobre els problemes clínics d'aquest bestiar a nivell de granja (transferència d'embrions, reducció de gestacions múltiples, etc.). Segons el director del CIPA, Fernando López Gatius, els problemes reproductius del boví de llet s'han intensificat els darrers anys ja que són una de les conseqüències de la modificació genètica que s'aplica aquests animals per augmentar la seua producció. Per aquest motiu, des de l'any 1995 els experts estudien noves tècniques d'inseminació que redueixin els desordres ovàrics i que s'aproximin als resultats que s'obtenen mitjançant la fecundació natural.

Segons Gatius, els problemes reproductius del boví de llet s'han intensificat els darrers anys com a conseqüències de la modificació genètica que s'aplica aquests animals per augmentar la seua producció
El CIPA de la UdL, compta amb una Unitat de Reproducció Bovina que desenvolupa el seu treball d'anàlisi en cinc granges que tenen 3.700 vaques lactants i 800 bovins inseminats. L'objectiu és aconseguir una major eficàcia reproductiva de les vaques en període de lactació, ja que aquest és un factor clau per a la rendibilitat de les explotacions. L'equip investigador també treballa en esbrinar els factors, d'origen no infecciós, que afecten a la fertilitat d'aquests animals i, a més, en la millora de la tècnica d'inseminació artificial, entre altres àmbits.

Fernando López Gatius, director del CIPA (MP3, anomena i desa...)