16 de maig de 2013

"La UdL ha de construir un model de docència basat en les dobles titulacions"

. Signat el conveni amb Dinamarca per posar en marxa els estudis conjunts d'Arquitectura Tècnica i Enginyeria Civil

Doble titulació Dinamarca - UdL [+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Giné, Fernández i Thøgersen / FOTO: UdL
La posada en marxa, el proper curs acadèmic, d'una doble titulació pionera d'arquitectura tècnica i enginyeria civil per part de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) i la VIA University College de Dinamarca, s'ha materialitzat aquest matí amb la signatura de l'acord de col·laboració entre ambdós institucions, representades pel rector, Roberto Fernández, i la cap del Departament d'Enginyeria Civil de la VIA, Lotte Thøgersen.

Aquests estudis, que ofertaran 10 places a primer curs, "tenen com a objectiu la internacionalització de l'EPS i al mateix temps donar polivalència al nostre estudiantat per poder afrontar amb més garanties la seua incorporació al mercat de treball", ha explicat el director del centre, Francesc Giné.

En el mateix sentit s'ha manifestat el rector en assegurar que la preocupació de la UdL per l'ocupabilitat del seu estudiantat "és una responsabilitat moral i corporativa" de la institució, per la qual cosa -ha afegit- la doble titulació en Arquitectura Tècnica i Enginyeria Civil suposarà "que trobin feina més aviat".

Fernández, ha volgut insistir en la importància de les dobles titulacions i és per això que ha afirmat que "hem de construir un model propi de docència amb aquest format". L'any vinent la UdL oferirà, a més dels estudis conjunts amb Dinamarca, les dobles titulacions d'Enginyeria Informàtica i Administració i Direcció d'Empreses (ADE); la de Dret i ADE, i el doble itinerari en Educació Infantil i Primària.

Per la seua part, Lotte Thøgersen, ha destacat la vocació internacional de la seua universitat, on hi estudien joves de més de 50 nacionalitats, així com la vinculació entre la VIA i les empreses del territori. Quant als alumnes danesos que puguin venir a estudiar a la UdL, ha explicat que l'any que ve seran 5, el mateix nombre que els de l'EPS que es traslladin un curs a Dinamarca.

L'alumnat que vulgui obtenir els dos títols haurà de cursar com a mínim un curs acadèmic a l'estranger. En aquest sentit, podrà acollir-se com la resta a les beques de mobilitat Erasmus. El grau s'impartirà en anglès, tant a l'EPS com a la Universitat danesa.

VÍDEO: Dobles titulacions: formació d’elit a la Universitat de Lleida
VÍDEO: Nova doble titulació entre UdL i una universitat danesa