16 de setembre de 2009

versió en català

L'Escola d'Infermeria celebra un quart de segle

. L'adaptació a l'EEES és el principal repte de futur de la titulació, que passa de tres a quatre anys
audio
25 anys de l'Escola d'Infermeria de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGE Luisa Guitard, Joan Viñas i Miguela Martínez durant la presentació dels actes commemoratius
L'Escola Universitària d'Infermeria de la UdL està d'aniversari. El centre celebra enguany els seus 25 anys d'història amb un seguit d'activitats que s'estendran al llarg de tot el curs 2009-2010. El programa contempla la celebració del vuitè Congrés d'Infermeria Catalana a principis de novembre. El mateix mes tindran lloc les dotzenes Jornades d'Infermeria Nefrològica Catalana. Dins l'àmbit formatiu, l'Escola també acollirà les Jornades d'Estudiants d'Infermeria Catalana. Completen l'oferta dos exposicions i fins a nou conferències sobre temes tan diversos com la cooperació internacional, la salut ambiental o els aspectes legals a tenir en compte en la pràctica infermera.

El primer dels actes commemoratius ha tingut lloc avui mateix a l'Aula Magna del campus de Ciències de la Salut, coincidint amb la inauguració oficial de les classes encapçalada pel rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas. La presidenta de la Conferència Nacional de Directors de Centres Universitaris d'Infermeria, Pilar Tazón, ha pronunciat la conferència Adaptació dels estudis d'infermeria al Pla de Bolonya. L'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) és, precisament, el principal repte de futur per aquests estudis. El Grau d'Infermeria passa de tres a quatre anys de durada, implementant l'avaluació continuada i potenciant la vessant pràctica, segons ha explicat la directora de l'Escola Universitària, Luisa Guitard.

L'Escola d'Infermeria de la UdL compta actualment amb prop de 300 alumnes entre els tres cursos actuals de la titulació i el màster oficial en Ciències de l'Infermeria. El nombre de places ha anat creixent en els darrers anys, fins arribar a les 90 disponibles per al primer curs. Aquest any, entre 200 i 300 persones han quedat en llista d'espera. Davant la manca d'aquests professionals al sistema sanitari, Guitard ha destacat que l'augment d'estudiantat ha d'anar acompanyat de professorat i recursos, tenint sempre en compte les limitacions de la xarxa de salut pública que ha de facilitar les pràctiques clíniques als alumnes.