17 de novembre de 2006

Descarregar pdf

Investigadors de la UdL estudien el conjunt pictoric més important del renaixement espanyol


El grup de recerca consolidat Art i Cultura d’Època Moderna, que dirigeix el professor del departament d'Historia de l’Art i d’Història Social, Ximo Company, serà l’encarregat de realitzar l’estudi històric, artístic, iconogràfic i estilístic del què els historiadors de l’art consideren el conjunt més important de la pintura espanyola del Renaixement. Es tracta d’unes pintures murals realitzades entre 1472 i 1481 pels italians Paolo da San Leocadio i Francesco Pagano a l’altar major de la catedral de València i que van ser descobertes casualment, el juny de 2004, en fer reparacions a la volta barroca de l’altar, que data del segle XVII.

L’any 1472, el bisbe de València i vicecanceller de Roma, Roderic de Borja, que vint anys més tard es convertiria en el papa Alexandre VI, va portar els dos pintors d’Itàlia per a fer les pintures. Significà el contracte més car de la historia de la pintura espanyola dels segles XV i XVI, un total de 3.000 ducats d’or.

Les obres de restauració -a càrrec de l’Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Generalitat valenciana- d’aquest conjunt pictòric on hi havia àngels, un Crist en majestat i un apostolat, han recuperat fins ara els serafins de la volta.

De moment, ja s’ha publicat un llibre: Los ángeles músicos de la catedral de Valencia, on es recullen els estudis previs d’aquesta investigació. El proper mes de gener es preveu que, tant la restauració de les pintures, com l’estudi dirigit per Ximo Company, estiguin acabats. Ambdós treballs estan finançats per la Fundació la Llum de les Imatges de la Generalitat Valenciana.


fletxa-grisMés informació

Departament d'Historia de l’Art i d’Història Social
Grup de Recerca Consolidat “Art i Cultura d’Època Moderna” (CAEM)