19 de juny de 2009

Les mutilacions genitals femenines i els crims en sèrie, temes dels treballs reconeguts pels Premis de Recerca de secundària
audio

Premis de Recerca a Treballs de Secundària de al UdLLa Universitat de Lleida acaba de fer públics els guanyadors dels 6ens Premis UdL per a estudiants de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior. Entre els projectes reconegut trobem temàtiques com l'ablació, els assassins en sèrie, els problemes de la qualitat ambiental de l'aigua i el potencial pedagògic dels videojocs amb continguts mitològics.

El jurat ha decidit atorgar 13 premis entre els 94 treballs presentats, dos per a cadascuna de les sis temàtiques generals - tret de l'àrea Juridicoeconòmica, amb un sol guanyador- i un més per a cadascun dels àmbits específics (Gènere i Cooperació). Els alumnes reconeguts pertanyen a 11 centres de secundària de Lleida i Barcelona. Destaca el fet que els guardons s'han repartit arreu de les comarques lleidatanes: Tremp, el Pont de Suert, la Seu d'Urgell, les Borges Blanques, Seròs, Bellpuig i la capital del Segrià. Encapçala el rànquing l'IES Guindàvols, amb tres projectes de recerca premiats en aquesta edició.

Els guanyadors, un cop matriculats a la UdL el curs 2009/10, gaudiran d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula del primer curs. També s'atorgaran sengles premis de 200 euros als estudiants premiats, els tutors dels treballs i els respectius centres. El lliurament dels guardons tindrà lloc en un acte públic a finals del proper mes d'octubre