2 de juny de 2011

Cinquanta dibuixos amb missatges per prevenir la sida

. La Facultat de Medicina ha lliurat avui els premis del V Concurs d'Humor Gràfic i Salut, a dos dibuixants "Zapa" i David Vela
audio
Concurs Humor i Salut Lleida 2011 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta, Javier Zapatero "Zapa" (1r premi) i David Vela (2n premi) FOTO: Jordi V Pou

Coincidint amb la diada del Memorial Internacional de la Sida, la Universitat de Lleida ha inaugurat aquest migdia l'exposició de les 50 vinyetes finalistes que es van presentar al 5è Concurs d'Humor Gràfic i Salut que organitza la Facultat de Medicina i l'associació Humoràlia. La mostra, que ara es pot veure al vestíbul del centre fins al proper 30 de juny, serà itinerant per diversos centres de salut i centres educatius, amb l'objectiu que a través dels dibuixos es generin missatges positius cap a la reflexió dels bons hàbits saludables.

Aquest migdia, s'han lliurat els guardons d'aquesta cinquena edició. El primer premi, de 1.000 euros, ha recaigut en el creatiu publicitari de Madrid, Javier Zapatero "Zapa", amb l'obra Díselo sin flores. Mentre que, el segon premi, de 500 euros, ha sigut per a l'il·lustrador i dibuixant de Saragossa, David Vela. Els guardons han estat patrocinats per l'Hospital Montserrat i ADESLAS. Un total de 174 vinyetes d'humor de diferents punts de l'Estat i d'arreu del món s'han presentat al certamen d'enguany.

L'exposició que es pot veure al vestíbul de la Facultat de Medicina fins al 30 de juny està conformada per les 50 vinyetes finalistes del certamen
El coordinador de l'àrea de cultura de la Facultat de Medicina i membre del jurat del concurs, Francesc Abella, ha destacat que els treballs presentats serveixen per defugir dels "missatges tècnics que donem els professionals i que ens fa oblidar, de vegades, el llenguatge més directe com es el de la imatge". D'altra banda, el gerent de l'Hospital Montserrat, Antoni Giró, ha volgut reconèixer i guardonar la tasca "cultural i de compromís", més enllà de la docència i la recerca que fa la Facultat de Medicina.