20 de març de 2012

La UdL recupera patrimoni musical lleidatà del segle XIX

. Obres de Celestino Vila de Forns sonaran aquest dimecres per primera vegada des de fa més de 100 anys
audio
Les obres del lleidatà Celestino Vila de Forns tornaran a sonar en concert després de més de 100 anys. Serà aquest dimecres, 21 de març, a partir de les 19.00h a la Sala d'Actes de la Universitat de Lleida (UdL). El Laboratori de Musicologia de la UdL ha recuperat partitures d'aquest compositor del segle XIX, nascut a Bellpuig i pràcticament desconegut a casa nostra. El recital anirà a càrrec del Quartet Teixidor, format pels violinistes Irantzu Zuasti i Joan Marsol, el violoncel·lista Xavier Roig i  el violista Jordi Armengol, acompanyats pel pianista Santi Riu.

A banda de les obres de Vila de Forns, en aquest concert de la 19a Temporada Musical de la UdL també sonaran peces d'un altre lleidatà: Josep Teixidor Barceló (1752-1814), nascut a Seròs. El Quartet Teixidor pren el nom d'aquest compositor, organista i teòric musical, que va desenvolupar la tasca d'organista al Convent de las Descalzas Reales i a la Capilla Real de Madrid durant l'últim quart del segle XVIII i començaments del XIX. Se'n conserven, entre altres obres, sis quartets de corda, misses, motets de difunts, nadales i diverses composicions per a tecla. També és autor d'importants escrits sobre la teoria i la història de la música.

El professor Màrius Bernadó coordina el Laboratori de Musicologia de la UdL, que també ha recuperat el patrimoni musical del compositor barroc Joan Araniés, mestre de capella a les catedrals de Lleida i La Seu d'Urgell durant la primera meitat del segle XVII. Va ser un dels primers compositors ibèrics del barroc que va arribar a imprimir la seua música.

Concert del Quartet Teixidor a la Universitat de Lleida
El Quartet Teixidor & Santi Riu actuaran al Rectorat /  FOTO: UdL
baixcorva

Més informació