20 de setembre de 2007

Augmenten els estudiants estrangers a la UdL

AMPLIAR IMATGE. Estudiants estrangers de la UdL
Estudiants estrangers a la UdL
Els diferents centres de la UdL esperen per aquest primer semestre del curs 2007/08 més de 150 estudiants d’arreu del món. Són els alumnes que, gràcies al programa Erasmus o els programes de mobilitat pròpis de la Universitat de Lleida, poden formar-se a la UdL durant un semestre o tot el curs, i que enguany superen en nombre als de l’any anterior. A tots aquests estudiants cal afegir-ne 26, becats pel programa Sicue, que provenen d’altres universitats de l’Estat espanyol. En total, la UdL espera rebre al voltant de 210 estudiants forans aquest curs acadèmic i enviar-ne més d’un centenar a centres estrangers.

Pel que fa a la seua procedència, 22 són originaris de la Xina. Aquest és el segon any consecutiu que la UdL acull estudiants d’aquest país mercès a un conveni signat amb la Universitat d’Estudis Estrangers de Tianjin. Els alumnes xinesos, 12 més que el curs passat, vénen a completar els seus estudis de llengua castellana a la Facultat de Lletres de la UdL on hi restaran tot el curs. A més d’aquests, la UdL rebrà 22 estudiants llatinoamericans, 21 de Mèxic i 1 de Xile. Mentre que la resta provenen d’Europa, essent els més nombrosos els d’Itàlia, 38, Polònia, 17, Alemanya, 12, i Turquia 10. També hi ha estudiants de Suècia, Romania, Portugal, França, Lituània, Hongria, Anglaterra, Estònia, Bèlgica, Txèquia i Eslovènia que cursaran estudis a les facultats i escoles de la UdL.

Quant a centres, és la Facultat de Lletres la que acull més estudiants de programes de mobilitat, 64, seguida per la de Dret i Economia i l’ Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària. Tot i així, tots els centres de la UdL, propis i adscrits, tindran en les seues aules estudiants dels diferents programes de mobilitat.

.  OFICINA DE RELACIONS INTERNACIONALS: ESTUDIANTS D'INTERCANVI

fletxa-gris
Programas Sócrates / Erasmus
     fletxa-gris Programas de Mobilidad Propios de la UdL