22 de gener de 2010

Huguet confirma que el proper curs la UdL oferirà Psicologia, Fisioteràpia, Turisme i Enginyeria Electrònica

. Medicina estrena la nova Aula d'habilitats i avaluació de competències clíniques
audio
Aula de competències i habilitats. Medicina. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Un estudiant de Medicina desfibril·lant un dels simuladors d'alta gamma
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, que avui ha inaugurat la nova Aula d'habilitats i d'avaluació de competències clíniques de la Facultat de Medicina, ha confirmat que la UdL impartirà Psicologia, Fisioteràpia, Turisme i Enginyeria Electrònica el proper curs 2010-2011, "gràcies a la insistència dels responsables universitaris i a l'aposta que el Govern català està fent per Lleida".

Huguet ha instat la UdL a tornar a competir en la propera convocatòria de campus d'excel·lència, però ha tret importància al fet de ser o no ser seleccionats perquè el nivell de les universitats catalanes és ja molt alt, ha dit. En aquest sentit, el conseller ha defensat la creació d'una anella agroalimentària catalana que englobi diferents campus perquè "el país és petit i cal compartir lideratges". El conseller també ha animat els investigadors dels àmbits de ciències de la salut i agroalimentari a fer recerca plegats com a línia estratègica a impulsar.

Preguntat per l'alt índex d'estudiants de fora que cursen medicina a la Facultat de Lleida, Huguet ha proposat com a solució que es faci una prova de competències lingüístiques, en castellà i català, per obtenir l'accés als estudis de Medicina. El rector, Joan Viñas, però, no ha concretat si això es podria posar en marxa el proper curs acadèmic.

Els nous espais inaugurats avui, ubicats al segon pis de la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova, s'han ideat com un circuit d'estacions on se succeeixen consultes mèdiques, gabinets d'exploració, un quiròfan i un box d'emergències. Les obres d'adequació i el seu equipament bàsic (material audiovisual, mobiliari, taules de dissecció) han suposat una inversió que supera els 268.000 euros. Cal destacar els tancaments amb vidre de seguretat de visió unidireccional (efecte mirall) i els dos simuladors d'alta gamma, un d'auscultació (cardíaca i pulmonar) i un de motorització (mesura les constants del pacient), adquirits ara fa dos anys amb el suport del Consell Social.

Els simuladors, que ja es van utilitzar el curs passat en les avaluacions dels alumnes de medicina, permeten la interacció. "Pots intubar, desfibril·lar, ventilar i programar diferents escenaris", explica el professor de Medicina, Javier Trujillano. Segons les decisions que prengui la persona que hi interactua s'arribarà a estabilitzar la situació o a que el simulador mori, afegeix. Amb aquestes noves instal·lacions, la Facultat de Medicina de Lleida es converteix en una de les més ben equipades de l'Estat en aquest àmbit.

Pots intubar, desfibril·lar, ventilar i programar diferents escenaris. Segons les decisions que prengui la persona que hi interactua s'arribarà a estabilitzar la situació o a que el simulador mori
L'espai destinat a l'aula d'habilitats, de 220 metres quadrats, s'utilitzarà també per a cursos de formació continuada adreçats a professionals externs a la UdL. Un altre dels seus usos més enllà de la docència, serà la recerca en simulació, molt útil en anestèsia, urgències i medicina i cirurgia, en general.

Tant el rector, com el degà, Joan Ribera, com el conseller, han destacat l'avenç que per a la qualitat de la docència i la recerca representen aquestes instal·lacions que responen a les directrius que marca el nou Espai Europeu d'Educació Superior, com és l'adquisició de competències.