22 de maig de 2008

La UdL prepara el seu I Pla d'Igualtat d'Oportunitats

. Un estudi del Centre Dolors Piera servirà de base per elaborar el document

Una estudiant de l'ETSEA de la Universitat de Lleida
Les dones encara són minoritàries en algunes carreres,
com Agrònoms
Tot i que les dones han conquerit les aules universitàries i ja superen el 56% de l'estudiantat de la UdL (segons les dades del curs 2007-2008), encara tenen moltes fites per assolir. Així ho revela un estudi del Centre Dolors Piera, que servirà de base per redactar el primer Pla d'Igualtat d'Oportunitats de la Universitat de Lleida.

La diagnosi de la situació de les dones a la UdL radiografia la igualtat entre sexes a la institució. Pel que fa a l'alumnat, les noies són majoria aclaparadora a la Facultat de Medicina (71,47%), les carreres de Lletres (66,35%), Infermeria (88,93%) i Ciències de l'Educació (79,88%). Els nois només les superen a l'Escola Politècnica Superior i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.
La presència del col·lectiu femení també és majoritària entre el Personal d'Administració i Serveis (PAS). En canvi, la xifra baixa entre el Personal Docent i Investigador (PDI). Hi ha menys catedràtiques, professores titulars i professores associades. També destaca el fet que el percentatge de dones en càrrecs unipersonals com la direcció de departaments tan sols arriba al 12,5%.

L'estudi destaca com a trets positius la creació al 2006 del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones, la coordinació d'onze accions del programa Equal Dona/homes rurals de la Unió Europea, el Màster Agents d'Igualtat d'Oportunitats per a les Dones al Món Rural -que la UdL va posar en marxa 'on-line' de forma pionera al curs 2005-2006- i la participació en el Màster Oficial Interuniversitari Dones, gènere i ciutadania. La diagnosi també remarca serveis addicionals adreçats a la conciliació de la vida laboral i familiar, com ara les ajudes econòmiques del Fons Social.

MÉS INFORMACIÓ

Diagnosi de la situació de les dones a la UdL (2005-2007)
Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones