7 de març de 2008

El CIDEM premia un grup d'emprenedors de la UdL per un projecte d'energia solar

El projecte empresarial Trigen Solar SL, impulsat per un grup d'emprenedors de la Universitat de Lleida, ha estat guardonat amb el Premi Especial Solvay en el marc de la 7ena edició del Concurs d’Idees de Negoci que organitza el Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat amb l’objectiu de fomentar la creació d'empreses de base tecnològica a Catalunya. Aquest premi, impulsat per l’empresa Solvay Ibèrica SL i guardonat amb 3.000 euros, és un reconeixement a la millor idea empresarial en el camp de la química i el medi ambient.

El premi, guardonat amb 3.000 euros, és un reconeixement a la millor idea empresarial en el camp de la química i el medi ambient
El projecte, promogut per professors, doctorands i exalumnes de la UdL (Manuel Ibáñez, Joan Ignasi Rosell, Albert Guillén, Daniel Cehmisana i Xavier Vallverdú) i que ha estat assessorat pel Trampolí Tecnològic de Lleida, proposa un model de negoci centrat en la fabricació i comercialització de generadors solars que milloren el rendiment de les cèl·lules fotovoltaiques i que, alhora, en redueixen el nombre necessari per produir la mateixa potència. Es tracta així de treure al mercat sistemes solars de generació d'energia de més rendiment i amb un cost inferior. Els plafons utilitzats en aquesta instal·lació, que unifica la tecnologia fotovoltàica i la tèrmica, suposen un estalvi energètic de gairebé el 25% respecte als plafons fotovoltaics plans i produeixen més energia gràcies al sistema de concentració que fa que les plaques puguin funcionar més hores al dia.

Projecte empresarial Trigen Solar SL, impulsat per un grup d'emprenedors de la UdL
Manuel Ibáñez i Albert Guillén, dos dels autors del projecte Trigen Solar, guardonat al Concurs d'Idees de
Negoci que organitza el CIDEM

L' Use-it, un altre projecte de la UdL, finalista

Àlex Surroca, Xavier Maya i Daniel Roman, Àlex Surroca, Xavier Maya i Daniel Roman, coautors del projecte guardonat Use-it
[+] AMPLIAR IMATGEÀlex Surroca, Xavier Maya i Daniel Roman,
coautors del projecte Use-it
D'altra banda, el projecte empresarial Use-it, impulsat també per un grup d’emprenedors de la UdL, ha estat un dels 16 projectes finalistes del Concurs del CIDEM. En aquest cas l’equip integrat per Alex Surroca, Xavier Maya i Daniel Roman, proposa un model de negoci centrat en la realització de projectes a mida per a fabricants de maquinària industrial, tot dissenyant la interfaç d’ús d’a questes màquines per tal de fer-les més fàcils d’usar.

Segons el Trampolí Tecnològic de la UdL, que ha assessorat els emprenedors, aquest projecte permet la ràpida adaptació del personal, així com la màxima seguretat i eficiència en la solució de problemes.

El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Josep Huguet, va lliurar ahir a Barcelona els premis de la 7ena edició del Concurs d’Idees de Negoci, on s'hi van presentar 81 grups d’emprenedors d'arreu de Catalunya.

MÉS INFORMACIÓ

print enrera pujar