25 de maig de 2012

Presenten a la UdL els eixos del futur Pla Agroalimentari de Catalunya

. El conseller Pelegrí i el rector han signat aquesta tarda el conveni de col·laboració per a la redacció del document
audio
Pla Agroalimentari de Catalunya. Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl projecte s'ha presentat al Rectorat/ FOTO: UdL
baixcorva
El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, i el president del Centre UdL-IRTA, el rector de la Universitat de Lleida (UdL), Roberto Fernández, han signat aquesta tarda, el conveni de col·laboració per a la redacció del Pla estratègic de recerca, innovació i transferència agroalimentària de Catalunya (2012-2016), amb el qual el Govern català pretén impulsar la competitivitat del sector agroalimentari mitjançant la incorporació de la investigació, el desenvolupament, la innovació i la transferència.

La Universitat de Lleida, a través principalment de la Fundació Centre UdL-IRTA, tindrà un paper destacat en l'elaboració d'aquest pla que lidera el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) en col·laboració amb els departaments d'Economia i Coneixement, d'Empresa i Ocupació, de Salut i on també hi participen altres universitats i centres de recerca. Així ho ha destacat tant el conseller Pelegrí com el rector de la UdL, el qual ha agraït "l'especial sensibilitat que la conselleria ha mostrat per la nostra Universitat a través la Fundació UdL-IRTA".

Per la seua part el president del Consell Social, Ramon Roca, ha ressaltat el fet que el Pla uneixi en una mateixa direcció administracions, universitats i empreses per impulsar el sector agroalimentari català i fer-lo més competitiu a nivell internacional.

El Pla, que ha d'estar enllestit abans de final d'any, té com a objectius:

1. Definir el posicionament estratègic en l'àmbit agroalimentari català per al 2020 com a sector clau de competitivitat i de generació de riquesa.
2. Identificar els principals reptes de futur en matèria de generació de coneixement, foment de la innovació i creixement socioeconòmic.
3. Alinear tots els agents del sistema (recerca, formació, transferència, internacionalització i teixit empresarial).
4. Captar més recursos R+D+i per al sector agroalimentari català.