26 de maig de 2011

Roberto Fernández pren possessió demanant cohesió interna i implicació de la societat amb la Universitat

. El nou rector reivindica la independència ideològica, política i institucional de la UdL
audio
Roberto Fernández a la presa de possessió com a rector de la UdL [+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández pronunciant el seu discurs a la presa de possessio com a rector/ FOTO: UdL
"Hem de mantenir del tot la unitat interna de la comunitat universitària lleidatana a l'hora d'encarar els reptes del present i de planificar amb encert en futur". Amb aquestes paraules el nou rector de la UdL, el catedràtic d'Història Moderna Roberto Fernández, assentava, durant el seu discurs de presa de possessió d'ahir, una de les premisses "indefugibles" que, per avançar en qualitat i excel·lència, han de guiar la UdL. Altres, hauran de ser mantenir la unitat d'acció amb el Consell Social de la Universitat, amb les institucions lleidatanes i la resta de la societat, perquè sinó "les coses no rutllaran de manera adequada per continuar bastint una gran universitat".

Tot i deixar clar que la col·laboració entre la UdL i les forces polítiques, empresarials i sindicals ha de ser màxima, Fernández va remarcar que aquestes relacions s'han de gestionar des de la independència ideològica, política i institucional. "L'autonomia universitària s'ha d'exercir amb responsabilitat, donat que constitueix el seu senyal d'identitat més necessari i preuat", va afirmar.

Durant el seu discurs, on va tenir paraules de reconeixement pels seus antecessors en el càrrec, així com pel catedràtic Jaume Lloveras que liderava l'altra candidatura al rectorat, va defensar el paper que la UdL ha tingut en el progrés no només de les comarques de Ponent i el Pirineu, sinó de tot Catalunya i és per això que "la nostra utilitat social ens obliga a continuar somiant i lluitant pels nostres objectius". Però quan calgui -va dir adreçant-se a les autoritats presents-, "sentiran en veu alta les nostres necessitats i els nostres anhels".

El nou rector de la UdL va prendre possessió ahir en un acte presidit pel conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, en una Sala d'actes del Rectorats plena de gom a gom. Fernández va estar acompanyat també pel president del Consell Social, Ramon Roca, i el rector sortint, el catedràtic de Cirurgia, Joan Viñas, que va acomiadar-se de la comunitat universitària i la societat lleidatana, agraint la contribució de tots plegats al fet que "la nostra universitat sigui coneguda i apreciada arreu". Tot i així, Viñas va voler recordar que no sempre "les nostres justes aspiracions han trobat solucions de manera ràpida i eficaç" i que les polítiques del "cafè per a tothom" no són ni justes ni igualitàries. El rector sortint, que va fer un repàs la gestió desenvolupada pel seu equip aquests darrers vuit anys, va lamentar que les òptiques centralistes -ja siguin des de Madrid o Barcelona- posin en dubte massa sovient l'eficàcia, la capacitat i la rendibilitat de les universitats "mal anomenades territorials", i va coincidir amb el rector entrant en la importància que la UdL té per al desenvolupament cultural, social i econòmic de Lleida, però també de Catalunya.

Per la seua part, el conseller Mas-Colell va assegurar que "quan passi el xàfec de la crisi, l'eficiència serà recompensada i la ineficiència castigada" i va afegir que els mèrits d'una universitat excel·lent com la UdL es tindran en compte.

Durant l'acte d'ahir, també van prendre possessió els integrants del nou equip de govern de la UdL: Teresa Areces, com a secretària general, Jesús Avilla, nou vicerector de Campus; Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa; Astrid Ballesta, vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació; Joan Biscarri, vicerector d’Activitats Culturals i Projecció Universitària; Carles Capdevila, vicerector de Personal Acadèmic; Dolors Mayoral, vicerectora de Docència; Jaume Puy, vicerector de Recerca; Albert Sorribas, vicerector de Política Científica i Tecnològica; Neus Vila, vicerectora d’Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua; així com els nous càrrecs, els coordinadors de Rectorat, Antoni Jové; de Política Universitària i Relacions Institucionals, Francesc Garcia Pascual; i d'Economia, Ramon Saladrigues.

audio Escolta aquest text

print enrera pujar