27 d'octubre de 2011

Triar una carrera oblidant els estereotips de gènere

. La UdL organitza una jornada perquè els nois coneguin el grau d'Infermeria i les noies, el d'Enginyeria Forestal
audio
Jornada contra els estereotips a l'hora d'escollir carrera - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAlgunes de les participants a l'ETSEA / FOTO: UdL
baixcorva
No hi ha estudis que siguin a priori per nois o per noies. Aquest és el missatge de la jornada Per què no puc fer-ho?, que se celebrarà als campus d'Agrònoms i Ciències de la Salut de la Universitat de Lleida aquest divendres, 28 d'octubre. Aquesta edició està adreçada a presentar els estudis d'Enginyeria Forestal a l'alumnat femení i els de la Facultat d'Infermeria, al masculí. Hi participaran un total de 333 estudiants, 171 noies i  162 nois, dels IES Samuel Gili i Gaya, Guindàvols, Aubenç (Oliana), Alcarràs i l'Escola Maristes.

Aquesta iniciativa del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL posa sobre la taula la incidència dels estereotips de gènere en l'elecció dels estudis universitaris i la conseqüent segregació en el món laboral. Actualment, a les Enginyeries Forestals les dones representen només el 27,16% de l'alumnat i els homes, el 72,84%. Mentre, a la titulació d'Infermeria el col·lectiu femení arriba al 84,67% i el masculí suposa el 15,33%.

Durant la jornada, l'estudiantat assistent tindrà l'oportunitat de conèixer de primera mà dones i homes que ocupen llocs rellevants en el món acadèmic i professional. Això els facilitarà models de referència alternatius als que habitualment es visualitzen, promovent la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals. Les activitats inclouen una presentació dels estudis i les seues sortides professionals, així com visites als laboratoris d'ETSEA i Ciències de la Salut. Allí es realitzaran els tallers pràctics, sobre temes com la reanimació cardiopulmonar bàsica i els embenats funcionals, per als nois, o els arbres anticanvi climàtic i les bestioles del bosc, per les noies.