3 de març de 2008

La UdL invertirà 3 milions en 3 anys per adequar els seus espais a l'EEES

Estudiants de l'Escola Politècnica de la Universitat de Lleida
Estudiants de l'Escola Politècnica Superior de la UdL
La Universitat de Lleida invertirà 3 milions d'euros en 3 anys per adequar els seus espais a l'Espai Europeu d'Educació Superior. El Consell de Govern ha donat llum verda avui a l'inici d'aquest procés aprovant el concurs d'assistència tècnica per a l'adequació dels espais dels diferents campus. Els diners, que provenen del Pla d'Inversions de la Generalitat, es destinaran tant a obres de remodelació i adequació d'aules i seminaris, com a la compra d'equipament informàtic, de mobiliari, o l'ampliació de les zones wifi. I pel que fa també al nou espai europeu d'educació superior, el Consell de Govern ha donat el seu vist-i-plau a la normativa de matrícula dels nous graus i màsters, així com a la de títols antics.

Recerca

Pel que fa a la recerca, s'ha aprovat la convocatòria d'ajuts per a personal predoctoral de la UdL en formació corresponent al 2008. Segons ha destacat el rector, Joan Viñas, aquesta nova convocatòria d'ajuts per incentivar la recerca, dobla en número de places i diners a la de l'any anterior. Així, per a aquest any, es convocaran 22 places, que suposaran per a la UdL una inversió de 220.000 euros.

L'adequació dels espais suposarà la remodelació i adequació d'aules i seminaris, així com la compra d'equipament informàtic, de mobiliari, o l'ampliació de les zones wifi
I amb l'objectiu de potenciar la col·laboració entre la universitat, empreses i institucions en l'àmbit de la recerca i de la transferència de tecnologia, el Consell de Govern ha aprovat la normativa per a la creació de càtedres universitat-empresa a la Universitat de Lleida. Aquesta normativa, que posa especial èmfasi a les accions que promoguin la innovació i la interdisciplinarietat, regula tant les característiques que han de tenir aquestes càtedres com aspectes relacionats amb la seua organització i funcionament. Són funcions de les càtedres universitat-empresa, entre d'altres, establir línies de treball consensuades entre l'empresa o la institució i la universitat; oferir a l'empresa assessorament en innovació i desenvolupament, acollir projectes compartits els resultats dels quals reverteixin en ambdós parts, organitzar seminaris, cursos i jornades que no formin part de la docència reglada de la universitat, promoure treballs de fi de carrera i tesis doctorals, etc.

També s'ha donat llum verda a la creació d'un nou servei científico-tècnic de la UdL per donar suport als diferents grups de recerca de la UdL en l'àmbit de l'electrònica i que s'anomenarà Taller electrònic. Aquest servei dependrà del departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial.

print enrera pujar