3 de novembre de 2010

La psicosi per la grip A i el dret a l'aigua, a debat en el 7è Cicle de Cinema i Drets Humans

. Les projeccions de documentals s'inicien demà a la Facultat de Ciències de l'Educació
Cicle de Cinema i Drets Humans a la UdL

Els possibles interessos amagats darrere de la psicosi que va generar la grip A i la crisi mundial de l'aigua són alguns dels temes que centraran el Cicle de Cinema i Drets Humans que organitza la Universitat de Lleida amb la col·laboració de la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida, Comissions Obreres, Amnistia Internacional, l'Ateneu Popular de Ponent i la Paeria.

La setena edició, que se celebrarà entre els dies 4 i el 19 de novembre, inclou sis documentals. Les projeccions, acompanyades sempre d'un col·loqui amb ponents, es realitzaran els dijous i divendres a partir de les 19.00h a la sala Maria Rúbies de la Facultat de Ciències de l'Educació, al campus de Cappont. Entre els ponents cal destacar la coordinadora d'Amnistia Internacional Catalunya, Imma Guixé; el cantautor palestí Nabil Almanzor i el metge i historiador d'arrels palestines Salah Jamal.

La llibertat de vacunació s'abordarà amb el documental La gripe A. El marketing del miedo, que planteja una reflexió sobre el pànic social que ha provocat un virus que produeix una cinquena part de la mortalitat de la grip convencional. Un altre dels temes centrals del cicle és el negoci de l'aigua, que s'ha convertit en la tercera indústria global després del petroli i l'electricitat. El que els experts qualifiquen com el tema mediambiental més important del segle XXI es recull a Flow, un treball d'Irena Salina. La resta de projeccions abordaran problemàtiques com l'ocupació de Palestina, les drogodependències o els transgènics.

El programa es complementa amb dos exposicions. Dibuixant lo nou mil·lenni. Crida internacional aplega il·lustracions de dibuixants gràfics d'arreu del món sobre els 8 objectius de Desenvolupament del Mil·lenni marcats per les Nacions Unides. Es podrà veure fins el 20 de novembre a la planta -1 de l'edifici Polivalent, al campus de Cappont. D'altra banda, Cinema i Pau pren com a exemple diferents pel·lícules per reflexionar al voltant de temes com el comerç d'armes, el terrorisme o els conflictes oblidats. La mostra es pot visitar fins el 26 de novembre a l'Ateneu.