30 de gener de 2012

La UdL, primera universitat catalana en aprovar un reglament sobre digitalització de documents

. Llum verda a les dobles titulacions d'enginyeria amb Dinamarca i amb Administració i Direcció d'Empreses
audio
Signatura Digital a la Universitat de Lleida UdL
Signatura digital a la UdL / FOTO: UdL
baixcorva
El Consell de Govern ha aprovat avui al Reglament de digitalització de documents i a la Guia de digitalització certificada de documents, que han de permetre la normalització del procediment de digitalització a la Universitat de Lleida, ja sigui tradicional o certificada, i avançar en la implantació de l'administració electrònica. Aquests documents són fruit d'un projecte de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, liderat pel Servei d'Arxiu i Gestió de Documents de la UdL, amb el suport de l’Institut Nacional de Tecnologies de la Informació, per a la confecció d’una Guia de digitalització certificada de documents de les universitats públiques catalanes, que després s'ha de concretar amb reglaments propis a cada universitat. La UdL ha estat la primera en fer-ho.

D'altra banda, i a l'espera que en doni el vist-i-plau el Consell Social, s'ha aprovat la doble titulació en Enginyeria de l'Edificació i Enginyeria Civil de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL i la VIA University College de Dinamarca, i l'itinerari per a l'obtenció de la doble titulació en Enginyeria Informàtica i Administració i Direcció d'Empreses (ADE) de la UdL, que es posaran en marxa el proper curs acadèmic amb l'objectiu d'ampliar el ventall formatiu i l'accés al mercat laboral dels titulats.

Quant a la doble titulació amb Dinamarca, l'alumnat haurà de  fer com a mínim un curs acadèmic -10 mesos o dos semestres- a l'estranger per obtenir els dos títols. Serà impartit en anglès tant a la UdL com a la universitat danesa, amb la qual l'EPS hi està col·laborant des de fa anys. Pel que fa a l'itinerari en Informàtica i ADE, permetrà obtenir tots dos graus cursant 363 crèdits ECTS distribuïts en 5 cursos.

Seguint en l'àmbit de la docència, el Consell de Govern ha aprovat el canvi de denominació del títol de grau en Enginyeria de l'Edificació per Grau en Arquitectura Tècnica, donant compliment a una resolució del Tribunal Suprem en aquest sentit respecte els títols que porten a l'exercici de la professió d'arquitectura tècnica.

Pel que fa a les beques d'introducció a la recerca, que la UdL convoca des del curs 2009-2010, s'han adjudicat un total de 25 ajuts, 5 més que el curs anterior, amb un muntant global de 38.800 euros. Aquestes beques, que enguany estan adreçades només a l'alumnat de màster, tenen per objectiu propiciar la iniciació de la carrera científica dels estudiants. Tots els centres de la UdL tindran becaris d'aquest modalitat en diferents grups de recerca repartits de la manera següent: 8 a ETSEA, 2 a Ciències de l'Educació, 1 a Dret i Economia, 2 a Medicina, 4 a Lletres, 6 a l'EPS i 2 a Infermeria.

El Consell de Govern s'ha mostrat en total desacord per l'eliminació de les  beques Sèneca. El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha afirmat que defensarà aquesta posició conjunta de l'equip de govern i l'estudiantat en la reunió de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) del proper dilluns. Fernández també ha anunciat al Consell de Govern que s'han iniciat gestions per posar en marxa dos noves càtedres universitat-empresa, una de nutrició amb ACTEL, i una altra de medi ambient amb Ros Roca.

TEXT: Direcció de Comunicació / Oficina de Premsa