31 de gener de 2007

La Càtedra d'Estudis Urbans de Lleida impulsarà el reconeixement de Joan Vilagrassa

Vista de la ciutat de LleidaEl Consell de Govern de la UdL ha donat avui llum verda a la creació de la Càtedra d'Estudis Urbans de Lleida, amb l'objectiu d'impulsar els estudis, la recerca i altres activitats sobre els temes urbans, territorials i de xarxes institucionals, donant especial atenció a les ciutats intermèdies i la urbanització mundial. Aquesta càtedra, que s'articularà amb el departament de Geografia i Sociologia de la UdL, així com amb la Paeria, estarà dirigida per Josep Maria Llop, arquitecte, urbanista i professor associat de la Universitat de Lleida. Entre les seues funcions i activitats principals està impulsar el reconeixement de Joan Vilagrasa, catedràtic de la UdL, iniciador i director de les primeres edicions de la Setmana d'Estudis Urbans, que duran el seu nom, així com amb un premi internacional a concretar.

Centre "Dolors Piera"

El Centre d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, creat el març de 2006, durà el nom "Dolors Piera", en memòria de la mestra i sindicalista lleidatana Dolors Piera Llobera, tal i com ha acordat avui el Consell de Govern. Piera (Puigverd d'Agramunt, 1910-Santiago Xile, 2000) va estudiar Magisteri a l'Escola Normal de Lleida i va ser la fundadora de la Federació Espanyola de Treballadors d'Ensenyança (FETE-UGT). Membre del PSUC, va participar en plena Guerra Civil en l'organització del Congrés de la Dona a Barcelona que va donar lloc a la creació de la Unió de Dones de Catalunya, de la qual en va ser escollida secretària general. Regidora de l'Ajuntament de Barcelona, amb la derrota de la República es va exiliar a París, on va ser detinguda arran de la invasió nazi de la II Guerra Mundial, patint presó durant quatre mesos. En sortir-ne viatja fins a la República Dominicana i finalment s'instal·la a Xile. Allí, treballa novament de mestra i organitza el primer Congrés de Dones de Santiago. També va ser una de les dinamitzadores del Centre Català de Santiago de Xile.

Personal

D'altra banda, el Consell de Govern ha donat llum verda a la proposta de modificació de la relació de llocs de treball del PAS, d'acord amb els compromisos adquirits amb els representants sindicals, i que consisteixen en la creació de 3 places de grup B per a tècnics de gestió, la creació d'11 places de personal de suport a la recerca (2 de tècnic qualificat i 9 de tècnic de suport a la recerca), la supressió de places doblades, ja siguin de funcionaris o laborals, i la modificació de l'estructura del Servei de Personal. Totes aquestes modificacions se sotmetran els propers dies a l'aprovació del Consell Social.

Pel que fa a la proposta de principis directors de les accions derivades del Document de Política de Personal Acadèmic (DPPA), s'ha acordat presentar unes noves directrius sobre l'aplicació de l'esmentat document en el proper Consell de Govern.

Estudiantat

També s'ha donat el vist-i-plau al nou Programa d'orientació, informació i assessorament adreçat als futurs alumnes universitaris, pares i mares i professorat que ha estat elaborat pel vicerectorat d'Estudiantat. Aquest programa inclou nombroses activitats d'orientació universitària, sobretot per als estudiants de secundària de tot Catalunya, sense oblidar però el professorat i la direcció dels instituts d'ensenyament secundari, ni els pares i mares dels alumnes. En aquests sentit, destacar també l'aprovació d'una nova convocatòria dels premis a treballs de recerca d'estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior, que enguany arribaran la quarta edició.

El Consell de Govern ha aprovat, a més, el calendari acadèmic per al proper curs 2007-2008, l'inici del qual per a tots els cursos i les titulacions serà el 17 de setembre.

Universitat d'Estiu

Quant a la propera edició de la Universitat d'Estiu, que enguany arriba a la 15ena edició, el Consell de Govern ha aprovat les propostes de cursos per al proper estiu: un total de 36 relacionats amb la educació, les llengües, la literatura, la informàtica, l'empresa, la salut, l'art, la sociologia, la història, el territori, entre d'altres.

Nou director de la Fundació i l'ORDI

Santiago Planas de Martí, professor del departament d'Enginyeria Agroforestal de la UdL, ha assumit des d'ahir les funcions de director de l' Oficina de Suport a la R+D+I i de la Fundació de la UdL, en substitució d'Estanislau Fons i Joan Busqueta, respectivament.

Trasllat del SEU

D'altra banda, anunciar que el Servei d'Extensió Universitària, Punt d'Informació i Orientació de la UdL es trasllada, dimecres 7 de febrer, al campus de Cappont, a la planta baixa de l'edifici annex del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (c/ Jaume II, 67 bis). Per aquest motiu, aquell dia el personal del Servei no us podrà atendre. La inauguració de les noves dependències tindrà lloc el proper dia 13 de febrer.

print enrera pujar