4 de maig de 2011

El filòsof Xavier Antich inaugura la 19a Universitat d'Estiu de la UdL

. L'Arborètum de Lleida s'estrena com a espai formatiu amb un curs sobre botànica i recursos mediambientals
audio
Xavier Antich, a la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl filòsof, Francesc Xavier Antich, inaugurarà la XIX Universitat d'Estiu de la UdL

Doctor en filosofia i professor a la Universitat de Girona d'Història de les Idees Estètiques, Antich, assessor del suplement Cultura/s de La Vanguardia i conseller al Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, pronunciarà la conferència L'última veu. Sobre l'estil tardà i la música de la vellesa, el proper 12 de juliol a les vuit del vespre, al Centre Cultural "Les Monges" de la Seu d'Urgell. Xavier Antich, nascut a la capital alturgellenca, ha estat guardonat entre d'altres el Premi GAC 2011 en la categoria de crítica d'Art.

La 19ena Universitat d'Estiu de la UdL, que ofereix 46 cursos repartits entre la Seu d'Urgell (23), Lleida (14), Tremp (2), Solsona (1), Seròs (1), Erill la Vall (1), Àger (1), Arbeca (1) i, dos més que es podran seguir de forma virtual, col·labora enguany amb el I Festival de Música Antiga dels Pirineus. És per això que aquesta serà una de les temàtiques a abordar durant la seua celebració, no només pel que fa a la conferència inaugural, sinó també en el Seminari de Música Instrumental a la Península Ibèrica 1750-1800: Estil, Gènere i Mercat que aplegarà investigadors internacionals, i en el curs dedicat a les òperes de Mozart, adreçat a l'alumnat de les Aules de la Gent Gran.

Entre els cursos d'aquest edició, cal destacar el que acollirà el recentment estrenat Arborètum Pius Font i Quer, a la ciutat de Lleida. Del 5 al 7 de juliol tindrà lloc el curs Jardins Botànics i Interpretació de Recursos Mediambientals, que pretén exposar les potencialitats de l'Arborètum quant a recerca universitària i la divulgació científica. A través de diverses sessions pràctiques, l'alumnat serà capaç d'interpretar els recursos mediambientals existents.

En el programa d'enguany trobem cursos dedicats al Protocol Social i Habilitats Interpersonals, al turisme (Innovació i Desenvolupament Sostenible en Empreses Turístiques, Turisme Rural i d'Interior a les Terres de Lleida, El Bioturisme com a Motor Econòmic i de Conservació de la Biodiversitat), als productes agroalimentaris locals (Tasta la Muntanya: Estratègies de Desenvolupament Econòmic Local, Apicultura Ecològica), les humanitats (com ara el de Fonologia Anglesa a traves del Teatre) o la igualtat entre homes i dones (La Violència de Gènere i l'Addicció a les Relacions Dramàtiques), entre d'altres.

A més dels ja consolidats, com ara El Cavall com a Suport Pedagògic, Educació i Conflicte, Educació Emocional, Presentacions d'Èxit, i Estudi de Camp de Sòls de la Cerdanya, que compleix 15 anys, s'incorporen a com a novetat els que es podran fer virtualment: Internacionalització de les Empreses. Anàlisi de Casos Pràctics i Gestió Productiva del Correu Electrònic amb Gmail.

Per primer cop i seguint les directrius del Pla de Bolonya, 9 de les propostes formatives es podran integrar com a matèries transversals dels estudis de grau, ja que entren a formar part de l'Espai Europeu d'Educació Superior. El període de matrícula s'obre aquest dijous 5 de maig, amb un descompte en el preu del 15% per a tots aquells que la formalitzin abans del 31 de maig i del 10% pels que ho facin entre aquesta data i el 17 de juny

En la passada edició, la Universitat d'Estiu de la UdL va oferir 45 cursos i va batre rècords d'alumnes, amb més de 955 matriculats.