6 de febrer de 2013

. El cicle també compta enguany amb els coneguts actors Pep Tosar i Carme Pla
audio
El Seminari de Teatrre de la Universitat de Lleida homenatja Ana Lizaran
[+] AMPLIAR IMATGEDedicat, entre altres, a la recentment desapareguda actriu Anna Lizaran / FOTO: TNC
baixcorva
El director artístic del Teatre Nacional de Catalunya (TNC), dramaturg i guionista, Sergi Belbel, és un dels convidats al 13è Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia Escènica, que arrencarà la setmana que ve a la Universitat de Lleida. El cicle també comptarà amb el mediàtic Mag Lari i els actors catalans Pep Tosar i Carme Pla. L'edició d'enguany està dedicada als recentment desapareguts Julieta Agustí (directora del Centre de Titelles de Lleida), Esteve Cuito (director de la companyia El Sidral) i Anna Lizaran (actriu), a qui els organitzadors han consagrat el cartell.

El seminari, centrat per quart any consecutiu en els processos de creació a les arts escèniques, comença amb una xerrada del coreògraf i director escènic, Ramon Oller, Premi Nacional de Dansa i actual director de la companyia Metros. Serà el dia 12 a l'Edifici Polivalent del campus de Cappont, on tindran lloc totes les sessions. Del mateix àmbit arriba Marcos Moreau, coreògraf i director de la companyia La Veronal.

El coguionista de Cesc Gay en pel·lícules com Krámpack (2000) o Una pistola en cada mano (2012), Tomás Aragay, parlarà de la seua experiència al capdavant de la Companyia Sociedad Dr. Alonso. L'acidesa i la crítica social són les característiques de Los Corderos, formada per David Climent i Pablo Molinero, que parlaran del teatre bastard. El circ estarà representat per l'artista multidisciplinar Blai Mateu, fill de Tortell Poltrona, i la teoria del teatre, per Helena Tornero.

El programa del Seminari d'Escriptura Dramàtica i Dramatúrgia Escènica es completa amb els populars actors Carme Pla, de la companyia T de Teatre coneguda per la sèrie de televisió Jet Lag, i Pep Tosar, que ha participat en sèries com Laberint d'ombres i Poble Nou, i en pel·lícules com Pa negre (Agustí Villaronga, 2010) o Mientras duermes (Jaume Balagueró, 2011).