8 de febrer de 2013

Rècord d'estudiantat forà aquest curs a la UdL

. Un total de 344 alumnes, la xifra més alta dels darrers 10 anys
audio
Estudiantsd e mobilitat a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl rector ha presidit la benvinguda a l'alumnat que s'incorpora en el 2on quadrimestre /
FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) acull al llarg d'aquest curs acadèmic un total de 344 alumnes de mobilitat, provinents de 29 països d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica. Són 63 més que al 2011-2012 i la xifra més alta dels darrers 10 cursos, segons les dades de l'Oficina de Relacions Internacionals. L'estudiantat mexicà és el més nombrós (94 persones), seguit pel brasiler (63), l'italià (61) i el xinès (49). Completen el llistat altres procedències tan distants i diverses com Bangladesh, Zimbabwe, el Japó, Etiòpia, els Estats Units o Rússia.

Per centres, el que rep més estudiantat forà al llarg d'aquest curs 2012-2013 és la Facultat de Lletres (97 alumnes), gràcies en bona part al Certificat d'Estudis Hispànics que aplega molts estudiants xinesos. La segueixen l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (89 estudiants de mobilitat), amb un fort augment gràcies al programa Ciência sem Fronteiras finançat el govern del Brasil, la Facultat de Dret i Economia (72) i la Facultat de Medicina (34).

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha presidit avui la rebuda a l'estudiantat que ve a cursar aquest segon quadrimestre a Lleida. En total, 105 alumnes entre l'Erasmus (42), el programa de mobilitat de la UdL (52) i els visitants (11). El gran gruix es reparteix entre la Facultat de Dret i Economia (36 estudiants), la Facultat de Medicina (17), la Facultat de Lletres (16) i l'ETSEA (15).

Fernández ha donat la benvinguda a l'alumnat forà destacant la voluntat d'internacionalització de la Universitat de Lleida i demanant-los que siguin bons ambaixadors de la UdL allà on vagin. A l'acte institucional, que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, també ha participat la vicerectora de Relacions Internacionals, Àstrid Ballesta.

Evolució nombre d'estudiants de mobilitat a la Universitat de Lleida

Galeria d'imatgesGALERIA: Benvinguda a l'estudiantat de mobilitat